معاون عمرانی فرمانداری شهرستان بندر انزلی از اطفای آتش در ۱۲ هکتار از منطقه چراغ پشتان تالاب انزلی خبر داد و گفت: احتمال شعله ور شدن دوباره آتش وجود دارد.

تالاب انزلی

بابک شکوهی راد به همشهری آنلاین افزود: با توجه به پیش بینی وزش باد گرم، امکان شعله ورشدن دوباره آتش در نیزارهای تالاب انزلی وجود دارد از این رو از وزرات دفاع تقاضای حضور هواپیمای ایلوشین با قابلیت حمل ۴۰ هزار لیتر آب کردیم.

شکوهی راد با بیان اینکه خوشبختانه صبح امروز با تلاش آتش نشانان شهرستان بندرانزلی و نیروهای بسیج، آتش سوزی درتالاب انزلی مهار شد افزود: تا این لحظه هواپیما هنوز وارد گیلان نشده اما به همراه کلیه عوامل آتش نشانی و محیط زیست در منطقه به انتظار ورود هواپیما هستیم.

 معاون عمرانی فرمانداری بندر انزلی اضافه کرد: طی آتش سوزیهای چند روز گذشته در تالاب انزلی، حدود ۱۲ هکتار در منطقه چراغ پشتان، ۶ هکتار منطقه شانگهای پرده و ۳ هکتار در سایر مناطق تالاب آتش سوزی رخ داد. با توجه به اینکه منطقه خالی از منازل مسکونی است اما تعدادی دامداری و عرصه‌های چرام دام در آن وجود دارد که آتش به پوشش گیاهی، نیزارها و حیات وحش صدمات جدی وارد کرده است. خوشبختانه شب گذشته آتش نشانان شهرداری انزلی تا صبح در منطقه مستقر بودند و توانستند آتش را مهار کنند.

 وی تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع آتش سوزی همچنان در منطقه وجود دارد و هنوز ارزیابی دقیقی از میزان خسارت به تالاب انجام نشده است. اما در مجموع ۱۲ هکتار از تالاب به طور کامل آسیب دید.

در همین رابطه امیر مرادی دیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان نیز با بیان اینکه هواپیمای آب پاش وزارت دفاع تا بعدازظهر در منطقه حضور پیدا می کند به همشهری گفت: به دلیل وزش باد گرم و احتمال شعله ور شدن دوباره آتش، آب پاشی بروی نیزارها توسط این هواپیما الزامی است و مقرر شده کل تالاب مورد آب پاشی قرار بگیرد تا لکه های آتش موجود در سایر مناطق نیزار به کلی مهار شود.

کد خبر 624145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha