مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) تهران گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران تا شب گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۱ درگذشته این بیماری یعنی معادل ۴۰ درصد قربانیان سراسر ایران در بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌اند.

بهشت زهرا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تهران نیوز، سعید خال صبح امروز در جلسه صحن شورای تهران با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بهشت زهرا (س) در ایام کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا شب گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۱ متوفی کرونایی شامل ۲۴ هزار و ۸۳۸ متوفی مرد و ۱۶ هزار و ۷۵۳ متوفی زن در بهشت زهرا تدفین شده‌اند.

او با اشاره به احداث و آغاز به کار بهشت زهرا (س) تهران از سال ۱۳۴۹، گفت: مجموع مساحت این آرامستان ۵۸۴ هکتار بوده و تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار متوفی در آن پذیرش شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران بیان کرد: این آرامستان به عنوان برترین آرامستان جهان مزین به نام ۳۰ هزار شهید گلگون‌کفن، ۴ هزار شهید گمنام، وجود نمادهای انقلابی و سرداران شهید است.

خال خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ سازمان بهشت زهرا بی‌سابقه‌ترین بحران خود را با بالاترین زمان درگیری و میزان مرگ و میر تجربه کرده که مانند آ «را حتی در سال‌های دفاع مقدس، سیل و زلزله‌های سهمگین در کشور نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: ظرفیت تدفین اموات در بهشت زهرا در شرایط عادی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ نفر و در صورت وجود بحران تا ۲۴۰ نفر قابل افزایش بود، اما در بحران کرونا شرایط به گونه‌ای رقم خورد که گاه ۲ تا ۲.۵ برابر ظرفیت تدفین و خاکسپاری اموات با تلاشی پنهان نیروهای این سازمان انجام شد.

این مقام مسوول بهشت زهرا را سازمان بدون تعطیلی نامید و افزود: از ابتدلی شیوع کرونا تاکنون این آرامستان که خود می‌توانست به منشا و عاملی برای اپیدمی و همه‌گیری بیماری تبدیل شود، در صدر رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار داشته است.

خال با اشاره به کمک سازمان بهشت زهرا (س) به سایر ادیان الهی در تدفین اموات، گفت: در شرایطی که جهانیان در مدیریت تدفین ناتوان بوده و اقدام به دفن دسته جمعی اموات می‌کردند، این اتفاق تاکنون در بهشت زهرا رخ نداده است.

وی با تاکید بر اینکه چیزی به نام قطعه کرونایی در این آرامستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اموات کرونایی در نقاط مختلف این آرامستان به خاک سپرده می‌شوند، البته حفظ سلامت شهروندان و مراجعه‌کنندگان از اولویت‌های کاری است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) استان تهران اظهار کرد: اگرچه این سازمان در مدت ۱۹ ماهه همه‌گیری کرونا شرایط بسیار دشواری را تجربه کرده، اما این سازمان با مدیریت بحران توانسته کار تطهیر و تدفین اموات را انجام دهد.

کد خبر 623782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • FR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    رعایت پروتکل ها بهتر است یا سفر به ابدیت؟