مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

زیبایی چیزی است که همه به آن علاقه دارند و یکی از جذاب ترین چیزهایی که در زیبایی افراد نقش دارد، موهای آنها است. داشتن موهایی سالم، پرپشت و بلند برای خانم ها همیشه دغدغه بوده است.

image-20210830170636-1.jpeg

 موهای سالم و پرپشت تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن صورتتان می­گذارد و در واقع می­تواند در پوشاندن سایر عیوبی که فکر می­کنید دارید به شما کمک کند. موها جذابیت و نفوذ چهره شما را به میزان زیادی بیشتر می­کنند.

 بسیاری از افراد هم هستند که از نداشتن موهایی سالم و پرحجم گلایه دارند و می­خواهند موهایشان پرپشت و زیبا باشد. برای اکثر افراد سوال است که چگونه بانوان هندی موهایی پرپشت و بسیار بلند دارند و با چه روشی موهایشان را تا این حد سالم نگه می­دارند. بی شک تغزیه بانوان هندی متفاوت از بانوان ایرانی است. بانوان ایرانی هم می­توانند عادات غذایی شبیه به بانوان هندی داشته باشند.

 استفاد از کنجد به صورت روزانه باعث رشد موی بالای بانوان هندی است. مصرف غداهایی حاوی روی، بکمپلکس، ویتامین C و اسیدهای چرب ضروری را فراموش نکنید. سبزیجاتی با برگ سبز، آجیل، لوبیا، سویا، مخمرها، جوانه گندم، ماست و لبنیات می­تواند کمک کنده باشد.

شاید شما تمامی این موارد را هم مصرف کنید اما باز دچار ریزش مو هستید یا موهایی شکننده و ضعیف دارید. برای این که موهایی قوی و پرپشت داشته باشیم می­توانیم از توصیه پزشکان و همچنین زنان هندی در کنار هم استفاده کنیم. در ادامه برخی از توصیه پرشکان و همچنین روش­های مراقبت موی بانوان هندی را با شما در میان خواهیم گذاشت تا از آنها استفاده کنید.

۱. شانه زدن به روش غلط

۵ کار اشتباه که باعث آسیب رساندن به مو خواهد شد

تقریبا مهمترین چیزی که می­تواند موهای شما را تخریب کند بدون این که هیچ ماده ای مثل رنگ مو روی سرتان باشد شانه است. شانه زدن موها با روش­های غلط می­تواند هم تمامی موهای شما را بکند و هم باعث آسیب به ساقه مو شود. به همین دلیل هندی ها تاکید می­کنند که زمانی که از حمام خارج می­شوید زمان مناسبی برای شانه کردن موها نیست چون باعث آسیب به تارهای مو و از بین رفتن پروتئین مو می­شود. اگر موهایتان گره می­خورد و عادت دارید بعد از حمام آنها را شانه بزنیند سعی کنید قبل از حمام به خوبی موهای سرتان را شانه کنید و این کار را به آرامی انجام دهید تا دچار آسیب به تار موهایتان نشوید و موخوره ایجاد نشود. هندی ها می­گویند زمانی که موهایتان را به صورت مرتب شانه کنید کمتر احتمال شکست آن وجود دارد و کمتر گره می­خورد و اگر موهایتان را با فاصله طولانی مدت از هم شانه کنید احتمال آسیب آن بالا می­رود. باید دقت داشته باشید موها را به آرامی شانه کنید و از شانه های دندانه چوبی به جای شانه های دندانه پلاستیکی و فلزی استفاده کنید.

۲. رنگ مو

رنگ کردن موها بیشتر در میان خانم رواج دارد و عموما خانم ها با رنگ کردن موهایشان قصد دارند تا به زیبایی خود بی­افزایند اما حقیقت امر این است که رنگ مو باعث تخریب تارهای مو و باعث آسیب به پوست سر می­شود. دکلره برای موهایتان نوعی سم است که سعی می­کنید با آن زیباتر شوید اما اگر دائم از آن استفاده کنید و یا در آرایشگاه های زیبایی مشغول به کار هستید این هشدار را در نظر بگیرید که گاز آمونیاکی که از رنگ مو متصاعد می­شود بسیار سرطان­زا است و همچنین می­تواند شما را مسموم کند. تا حد امکان سعی کنید از این مواد دوری کنید و در استفاده از رنگ مو خصوصا رنگ های فانتزی که نیاز به دکلره دارند زیاده روی نکنید. رنگ ابرو هم می­تواند باعث ریزش ابروهایتان شود بنابراین بهتر است تا زیبایی دائمی خود را فدای زیبایی موقتی توسط رنگ موهای مختلف نکنید، و یا حداقل با صرفه هزینه‌ای بیشتر اقدام به خرید رنگ مو با کیفیت از برندهای شناخته شده کنید.

رنگ کردن دائم جدا از آسیب به تار موها باعث ریزش موها و آسیب شدید به پوست سر نیز می­شود. برخی افراد در هنگام رنگ کردن و دکلره کردن دچار زخم و خون­ریزی در کف سر خواهند شد. این خون ریزی و زخم ها به دلیل نازک بودن پوست سر و همچنین شدت زیاد شیمیایی بودن مواد رنگی و نفوذ آن به کف سر می­باشد. کسانی که به بیماری آسم مبتلا هستند نمی­توانند با استشمام این بو دوام بیاورند و حالشان بد خواهد شد. از طرفی گفته می­شود که رنگ مو از پوست سر جذب می­شود و اگر شما باردار هستین هرگز مخصوصا در سه ماه اول بارداری نباید از رنگ مو استفاده کنید. این مواد شیمیایی وارد خون خواهند شد و به جنین که در حال شکل­گیری است آسیب خواهند زد.

۳. استفاده از گرمای مستقیم

۵ کار اشتباه که باعث آسیب رساندن به مو خواهد شد

حرارت دشمن اصلی موهاست و می­تواند موهایتان را بسوزاند و باعث وز شدن آنها شود. گرمای سشوار هم از این قاعده مستثنا نیست و باعث نازک شدن تار موها می­شود. سعی کنید پس از حمام بگذارید موهایتان به صورت عادی خشک شود و بدون دادن حرارت تنها به استفاده از یک حوله آب اضافه آن را بگیرید یا با استفاده از کلاه های حوله ای بگذارید موهایتان پس از یک دوش آب گرم استراحت کند و با باد سشوار موجب خشک شدن رطوبت عادی موهایتان نشوید.

اتوی مو را فراموش کنید. یکی از اصلی ترین چیزهایی که باعث سوختن تار موها می­شود اتوی مو است. این که با اتوی مو بخواهید بعد از حمام موهای خود را خشک کنید به شدت می­تواند برای موهایتات آسیب­زا باشد و موجب سوختن کراتین آن شود. تنها در مواقعی که احساس ضرورت می­کنید از اتوی مو و سشوار استفاده کنید و هرگز به صورت روتین از آنها استقاده نکنید.

۴. استفاده از حوله

حوله هم می­تواند باعث آسیب به موها شود. اگر پس از حمام با استفاده از حوله شروع به مالیدن موها به هم کنید هم باعث ریزش موی خود خواهید شد و هم باعث می­شوید تارهای مو نازک و شکننده شوند. هرگز از حوله برای خشک کردن موهایتان استفاده نکنید و سعی کنید حوله را روی دوش خود انداخته تا آب موهایتان روی آن بچکد و به آرامی خشک شود.

۵. شامپو مو

شامپو ها انواع مختلفی دارند و شما می­توانید نوعی که بیشترین تناسب با پوست سر و موهایتان دارد را انتخاب کنید اما نکته قابل توجه ای است که اگر موهای خشکی دارید شامپوهایی که حاوی سولفات هستند مناسب شما نیستند و آسیب زیادی برایتان به همراه دارند. نکته مهم دیگر در استفاده از شامپو در حمام این است که اگر عادت دارید موهایتان را چنگ بزنید این کار را متوقف کنید چون پس از مدتی دچار ریزش مو می­شوید و مجبور خواهید شد از شامپوهای ضدریزش استفاده کنید. حتی اگر درگیر شوره سر هستید و احساس خارش شدیدی دارید سعی کنید تا از چنگ زدن و خاراندن موهایتان پرهیز کنید و با مشورت پزشک از شامپو مو ضد شوره مناسب موهای خشک یا چرب استفاده کنید و با خاراندن تارموهایتان را سست نکنید.

در این مقاله سعی کردیم جدا از نشان دادن عوامل آسیب­زا به مو مواردی که به رشد مجدد مو کمک می­کنند را نیز با شما در میان بگذاریم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد و با محافظت بیشتر از موهایتان برای زیبایی خود قدم مثبتی بردارید.

کد خبر 623655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha