کاهش حمایت مردمی از حکومت خودگردان در حالی رخ داده که حماس در غزه قدرت گرفته و این اتفاق اسرائیل را به تکاپو انداخته تا شاید با یک مذاکره نادر بتواند معادلات قدرت در فلسطین اشغالی را به نفع خود تغییر دهد.

محمود عباس: «معامله قرن» و تمامی توطئه‌ها به جهنم خواهند رفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، رئیس حکومت خودگردان فلسطین و وزیر دفاع اسرائیل مذاکرات نادری انجام دادند.

بنی گانتز طی اولین مذاکره سطح بالا در چند سال گذشته، یکشنبه شب با محمود عباس، رئیس حکومت فلسطین دیدار کرد تا در مورد «وضعیت امنیتی و اقتصادی» گفتگو کنند.

این دیدار که در کرانه باختری اشغالی برگزار شد، اولین ملاقات سطح بالا بین دو طرف درگیر طی ۱۰ سال گذشته و اولین ملاقات از زمان روی کار آمدن نفتالی بنت است.

مقامات اسرائیلی امروز خبر دادند گانتز برای «مباحث امنیتی، غیرنظامی و اقتصادی» به دیدار رئیس ۸۵ ساله فلسطینی در شهر رام الله در کرانه باختری رفته است.

این دیدار تنها چند ساعت پس از بازگشت بنت، رئیس کابینه اسرائیل، از واشنگتن دی سی و دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید انجام شد.

گانتز، رئیس حزب میانه رو در ائتلاف کابینه اسرائیل، از اتخاذ تصمیم‌هایی برای تقویت اقتصاد نواحی خودگردان خبر داد و گفت آنها توافق کردند که ارتباطات خود را بیشتر ادامه دهند. 

یک مقام فلسطینی که نخواست نامش فاش شود، گفت که گانتز و عباس درباره مراحل احتمالی بهبود روابط از جمله درخواست فلسطینیان برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری غربی اشغالی، اجازه به هم پیوستن خانواده‌ها با خویشاوندان خود در مناطق اشغال شده توسط اسرائیل و اجازه ورود کارگران فلسطینی به اسرائیل صحبت کردند.

مقامات ارشد اسرائیلی در پی نگرانی از درگیری جدید با حماس، گروه حاکم بر نوار غزه، تمایل خود را برای تقویت تشکیلات خودگردان ابراز کرده‌اند.

در حمله یازده روزه اسرائیل به غزه در اردیبهشت ماه، ۲۶۵ نفر در غزه و ۱۳ اسرائیلی در مناطق اشغالی کشته شدند و با وجود آتش بس درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

حکومت عباس همچنین به دلیل سرکوب حقوق اساسی بازداشت شدگان فلسطینی و نیز فوت یک فعال برجسته فلسطینی، مورد انتقاد شدید جهانی قرار گرفته است.

سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا هفته گذشته نسبت به موج بازداشت‌های منتقدان برجسته عباس هشدار دادند. نظرسنجی‌ها از کاهش شدید حمایت مردمی عباس خبر می‌دهد.

کد خبر 623614
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha