چند روزی است وقتی شهروندان سیزدهمین تکه پایتخت از خانه‌ خود بیرون می‌آیند

تمام قد علیه کرونا

همشهری آنلاین _ پروانه بهرام‌نژاد:   جوانانی را در کوچه و خیابان‌های محله می‌بینند که دوباره لباس فرم به تن کرده و مشغول ضدعفونی معابر، اجرای برنامه‌های‌ ترویجی و پیشگیری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن پر تردد، اهدای ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به افراد هستند. گروهی که با مشارکت در مرحله سوم طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا دست به کار شده‌اند و در طرح محله‌محور و در تیم‌های موتوری به خانواده‌ها کمک می‌کنند.

با توجه به قرار داشتن در موج پنجم ویروس کرونا، سومین مرحله طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته در سیزدهمین تکه پایتخت آغاز شده و سازمان‌های خدمات‌رسان عضو ستاد بحران دست به دست هم داده‌اند تا بلکه از روند شیوع این ویروس بکاهند. سردار «حسن‌حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در رزمایش آغاز این مرحله طرح با بیان اینکه سپاه و بسیج در سه بخش عمده فعالیت خود را در طرح شهید سلیمانی آغاز کرده‌اند، می‌افزاید: «بخش نظارت تخصصی تیم‌های نظارتی سپاه و بسیج به کمک وزارت بهداشت و درمان نظارت‌های قانون‌مدارانه خود را توسعه می‌دهد و طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری در بخش تهیه و توزیع کمک‌های مردمی و بسته‌های معیشتی و سایر کمک‌های نقدی مسجد محور فعالیت خود را آغاز کردیم. از آنجاکه یکی از ویژگی‌های خاص دلتا ویروس کرونا سرعت انتشار و ابتلای آن است، در این طرح به‌صورت محله‌محور و در قالب تیم‌های موتوری به کمک خانواده‌ها می‌رویم و حتی با خرید اقلام از ترددهای غیرضروری مردم می‌کاهیم. رزمایش‌های متعددی را در تهران داریم که در منطقه ۱۳طرح شهید سلیمانی را اجرا می‌کنیم.»

  •  لطفا طرح را ادامه دهید

جهادگران مشارکت‌کننده در طرح شهید سلیمانی، به در منازل شهروندان نیز مراجعه و ضمن شناسایی افراد نیازمند به کمک، از آنها درخواست می‌کنند با رعایت پروتکل‌ها در خانه بمانند تا چرخه شیوع این ویروس منحوس شکسته شود. «احمد حسینی» یکی از اهالی خیابان پیروزی که این طرح در محدوده خانه آنها اجرا شده، دراین‌باره می‌گوید: «از ابتدای شیوع ویروس کرونا چند بار خیابان ما را ضدعفونی کرده‌اند. یک مدت این روند کمتر شده بود و ما آنها را نمی‌دیدیم اما چند روزی است دوباره با افزایش کرونا، آنها را می‌بینیم که مشغول خدمت‌رسانی هستند. اما با توجه به سرسخت بودن ویروس کرونا، امیدوارم اجرای این چنین طرح‌ها مستمر و ادامه‌دار باشد و جاهایی مثل معابر، کوچه‌ها، سطل‌های زباله، پارک‌ها و امکانات آن را مداوم ضدعفونی کنند تا شاهد کاهش روند ابتلای مردم باشیم وگرنه اجرای طرح‌های موقتی سازگار نخواهدبود.» یکی دیگر از اهالی ساختمان آنها نیز با تأکید صحبت‌های حسینی ادامه می‌دهد: «هرچقدر مردم حساسیت و روند اجرای ضدعفونی عمومی را بیشتر ببینند، حساسیت آنها نیز بر رعایت شیوه‌نامه‌ها افزایش می‌گیرند و گمان نمی‌کنند که ابتلا به ویروس کرونا کم شده‌است.»

تمام قد علیه کرونا
مجتبی توسلی/ معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۳
  •  طرح سه هفته‌ای

اجرای طرح شهید سلیمانی تا دو هفته دیگر در محله‌های منطقه ۱۳ ادامه دارد و هر روز شهروندان یک محدوده میزبان جهادگران این طرح خواهندبود. «مجتبی توسلی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۳دراین‌باره می‌گوید: «سومین مرحله طرح شهید سلیمانی در دهکده مقاومت واقع در بزرگراه شهید دوران به مدت سه هفته آغاز شده‌است که برای نزولی‌کردن شیب منحنی شیوع اپیدمی کرونا و کنترل این بیماری، کمک‌های مؤمنانه و آموزش‌ ترویجی برنامه‌ریزی اجرا می‌شود.» او ادامه می‌دهد: «این میان شهرداری منطقه ۱۳ و سازمان‌های خدمت‌رسان عضو ستاد بحران شامل بسیج ناحیه کمیل، آموزش و پرورش، اورژانس شرق تهران، منطقه ۶عملیات سازمان آتش‌نشانی، کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو، پلیس راهنمایی و رانندگی ۱۷ شهریور، مرکز بهداشت شرق تهران و... با حداکثر توان و امکانات فعالیت می‌کنند.» او می‌افزاید: «این طرح با برگزاری رزمایش مشترک و انجام اقداماتی از قبیل ضدعفونی و گندزدایی معابر، توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و افراد بی‌بضاعت، اجرای برنامه‌های‌ ترویجی و پیشگیری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن پر تردد از قبیل ایستگاه‌های مترو، مجتمع‌های تجاری و خرید و...، اهدای ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در حال اجرا است.»

کد خبر 623603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha