گروه اقتصادی: در شرایطی که روند قیمت‌ها در ماه رمضان همچنان نابسامان است و وعده‌های مسئولان برای مهار قیمت‌ها به نتیجه نرسیده است

اعلام شد که سازمان تعزیرات بازرگانی، با تصویب وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی با فروشندگانی که هر کیلو مرغ گرم را بیش از 2 هزار و 800 تومان عرضه کنند، برخورد خواهد کرد. محمدحسین انصاری‌فرد، سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: گوشت قرمز با قیمت هر کیلو 4 هزار و 200 تا 6 هزار و 200 تومان (بسته به نوع گوشت)، گوشت مرغ منجمد 2 هزار و 300 تومان و گوشت مرغ گرم 2‌هزار و 550 تومان عرضه می‌شود. 

این در حالی است که تولیدکنندگان عنوان می‌کنند پس از اعلام قیمت‌ها از سوی بخش دولتی، آنها در جریان قرار می‌گیرند. از طرف دیگر با وجود اینکه عنوان می‌شود با فروش مرغ گرم بیش از 2 هزار و 800 تومان برخورد تعزیراتی می‌شود، مرغ در اغلب مغازه‌های سطح شهر بیش از 3 هزار تومان به مردم عرضه می‌شود.

حسین مقدم‌نیا مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور نیز روز گذشته اظهار کرده بود که تنها درصورت خرید نقدی محصول می‌توان مرغ را به قیمت 2 هزار و 850 تومان عرضه کرد.

دولت حق ندارد برای مرغ قیمتی تعیین کند

اما رئیس اتحادیه مرغداران گفت: قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضاست و چون مرغداران از دولت یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند، پس دولت نمی‌تواند برای مرغ قیمت تعیین کند.

محمدیوسفی به فارس درخصوص گرانی مرغ اظهار داشت: دولت فقط بر مرغی که در ذخیره خود دارد یا مرغی که با یارانه دولتی تولید می‌شود می‌تواند نرخ‌گذاری و قیمت گذاری کند. 

در همین حال کیومرث جلیلیان، معاون وزیر بازرگانی نیز گفت: به‌منظور تشدید بازرسی و نظارت و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی، تعداد بازرسان سازمان حمایت از مصرف‏کنندگان و تولیدکنندگان افزایش می‏یابد.

آغاز به کار 4 نمایشگاه‌ پاییزه از امروز

4 نمایشگاه پاییزه در 4 نقطه مختلف تهران از امروز به‌مدت 10 روز آغاز به کار می‌کنند.

نمایشگاه‌های پاییزه امسال در محل‌های پارک ارم، حکیمیه تهرانپارس و میدان شهید باستانی شهرری و مجتمع هشت بهشت در نزدیکی درکه دایر هستند و مردم می‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 23 شب به این مکان‌ها مراجعه کنند؛ البته زمان کار نمایشگاه پارک ارم از ساعت 15 تا 23 اعلام شده است.

کد خبر 62360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز