بر اساس آخرین داده‌های آماری قم و تهران به ترتیب با ۴۰.۹ درصد و ۴۱.۸ درصد کمترین و ایلام با ۵۱.۴ درصد بالاترین نرخ تورم سالیانه را به خود اختصاص دادند.

تورم

به گزارش همشهری آنلاین، براساس آخرین داده‌های آماری نرخ تورم کل کشور که از سوی مرکز آمار منتشر شده است، در مرداد ماه ۴۵.۲ درصد بود. عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور طبق سال پایه ۱۳۹۵ به ٣٣٧.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش نشان می­‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴.۹ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ قم با ١.۸ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۴۳.۲ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (۵۳.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران  (۳۷.۶ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۵.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام با ۵۱.۴ درصد  و کمترین آن مربوط به استان قم با ۴۰.۹ درصد است.

ایلام بالاترین تورم سالیانه را ثبت کرد | میزان افزایش قیمت ها برای خانوارهای شهری و روستایی کشور

خانوارهای شهری استان فارس بیشترین نرخ تورم

در مرداد ماه امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری به ٣٣۴.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش نشان می­‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان فارس با ۴.۶ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­ قم با ١.٨ درصد افزایش است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۴۲.۴ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام ‌با ٥٢.٣ درصد و کمترین آن مربوط به استان تهران با ٣٧.٤ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٤.٥ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  با ٥٠.٩ درصد و  کمترین آن  مربوط به  استان­  قم ٤٠.٨ درصد است.

ایلام بالاترین تورم سالیانه را ثبت کرد | میزان افزایش قیمت ها برای خانوارهای شهری و روستایی کشور

نرخ تورم خانوارهای روستایی در مردادماه

در مرداد ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی به ٣٥٨.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٥.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ کردستان با ١.٧ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٤٧.۷ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام با ٥٨.٤ درصد و کمترین آن مربوط به استان سمنان با ٣٩.٣ درصد است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٨.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کرمانشاه با ٥٤.٤درصد و کمترین آن مربوط به استان­ تهران  با ٤٢.٦ درصد است.

ایلام بالاترین تورم سالیانه را ثبت کرد | میزان افزایش قیمت ها برای خانوارهای شهری و روستایی کشور

کد خبر 623586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید مسلم IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    4 7
    استان ایلام استان مردم ولایت دوست معتقد به اسلام و پایبند به اسلام وحافظان مرز هستن این لیاقتشون نیست