مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۹۹ درصد داروی موردنیاز بیماران کرونایی و غیرکرونایی در داروخانه‌ها موجود است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

داروخانه‌ها

به گزارش  همشهری آنلاین، دکتر محمدرضا صابری با اشاره به اینکه میزان داروی موجود با میزان مصرفی بیماران کرونایی در اغلب داروخانه‌ها همخوانی دارد و مشکل خاصی در این خصوص نیست، اظهار کرد: تنها در برخی اقلام خاص بیمارستانی کمبود داریم که این مشکل در سطح کشور بوده و تنها معطوف به مشهد و خراسان رضوی نبوده، هرچند که پیگیری مستمر را در راستای تأمین به‌موقع انواع داروها داریم تا نیاز بیماران در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

وی افزود: با وضعیت موجود می‌توانیم بگوییم که ۹۹ درصد داروی موردنیاز بیماران کرونایی و غیرکرونایی در داروخانه‌ها موجود است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد و در تلاش هستیم که آن یک درصد باقی‌مانده را هم که مربوط به برخی داروهای خاص بوده تأمین کرده و این عدد را به صفر برسانیم.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ازدحام‌های داروخانه‌ای که در هفته‌های قبل بود اکنون دیگر مشاهده نمی‌شود، ادامه داد: خوشبختانه این مشکل با تدبیر به‌موقع معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای این دانشگاه برطرف شده است. در این خصوص تعداد داروخانه‌های عرضه‌کننده داروهای خاص را افزایش دادیم تا مردم برای تهیه این داروها تنها به یک داروخانه خاص مراجعه نکنند و آن دارو در نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونتشان موجود باشد و بتوانند داروی موردنظرشان را بدون ایجاد ازدحام و صف‌های طولانی که خود نگران‌کننده بوده تهیه کنند.

صابری افزود: نکته قابل توجه در انتخاب داروخانه‌های عرضه‌کننده داروهای خاص این است که بسیاری از این داروخانه‌ها شبانه‌روزی هستند و مردم می‌توانند مدیریت زمان در طول شبانه‌روز داشته باشند تا با ازدحام در محل داروخانه و فضای بیرونی اطراف آن مواجه نشوند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه در روزهای اخیر میزان مصرف داروهای بیماران کرونایی با توجه به روند کاهشی این نوع بیماران سیر نزولی داشته است، اظهار کرد: گرچه در برنامه‌ریزی‌هایمان به‌گونه‌ای مدیریت کرده‌ایم که کمبودی در خصوص هیچ نوع دارویی وجود نداشته باشد، اما آرزوی همیشگی ما سلامتی کامل مردم و عدم نیاز آنان به پزشک و دارو بوده و قطعاً وقتی با کاهش میزان ابتلا و بستری و به طبع آن کاهش میزان مصرف دارو مواجه هستیم بسیار خوشحال هستیم و آرزو داریم که این وضعیت را به‌صورت مستمر شاهد باشیم.

صابری گفت: وضعیت داروهای بیماران کرونایی و غیرکرونایی در حال حاضر خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم و خوشبختانه در کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد همه پای کار آمده‌اند تا هیچگونه کمبودی در روزهای سخت کرونایی احساس نشود.

کد خبر 623519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha