مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: داروخانه هلال احمر در مشهد بزرگترین توزیع‌کننده انسولین در این استان با کمبودهایی در تهیه و توزیع این دارو مواجه شده است.

داروخانه مشهد

به گزارش همشهری آنلاین سید محسن بهشتی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: داروخانه هلال‌احمر مشهد به همین دلیل به عنوان یکی از داروخانه‌های مرجع توزیع انسولین در خراسان رضوی، این دارو را  به صورت قطره‌چکانی توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: پارسال داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی در هر نوبت دو هزار عدد انسولین از شرکتهای دارویی تهیه می‌کرد اما میزان کنونی تامین انسولین از این طریق به ۲۰۰ عدد کاهش یافته است.

مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: بیشتر کمبودهای دارویی کنونی مربوط به اقلام وارداتی نظیر داروهای شیمی درمانی و داروهای مورد نیاز بیماران خاص همچون دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، پیوند اعضا و ام.اس است.

وی افزود: این وضعیت ناشی از آن است که شرکتهای تامین و توزیع دارو در تبادلات مالی برای خرید دارو با چالش مواجه هستند.

بهشتی همچنین به دیگر مشکل داروخانه هلال‌احمر مشهد اشاره و بیان کرد: این واحد هم‌اینک بین ۱۲ میلیارد تا ۱۴ میلیارد تومان از سازمانهای بیمه‌گر طلبکار است.

وی گفت: دوسوم این حجم طلب مالی داروخانه هلال‌احمر مشهد مربوط به بیمه سلامت و بقیه مربوط به بیمه‌های تامین اجتماعی و ارتش است.

داروخانه هلال‌احمر مشهد علاوه بر تامین داروهای بیماران خاص کار توزیع داروهای مورد نیاز بیماران ژنتیک و پارکینسون را نیز در گستره استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی بر عهده دارد.

کد خبر 471565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha