مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اگر واکسن برکت به تولید انبوه نمی‌رسید، کشورهای خارجی به‌راحتی واکسن در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تولید واکسن برکت در زمینه تسهیل واردات واکسن کرونا موثر بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر برخی واکسن‌سازها نگرانند که در صورت افزایش تولید واکسن ایرانی، ممکن است دیگر در بازار ایران جایگاهی نداشته باشند.

محمدی با ماندگار خواندن تولید واکسن برکت توسط ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: اگر واکسن برکت به تولید انبوه نمی‌رسید کشورهای خارجی به راحتی واکسن در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو افزود: مردم باید بدانند تحریم نبودن دارو یک دروغ خنده‌دار است. سابقه این کشورها نشان می دهد هرجا احساس کنند که کشور ایران دچار کمبود دارویی است، تلاش می کنند مانع صادرات یا ورود دارو به کشور شوند. این موضوع در زمینه بیماران خاص و سرطانی مشهودتر بوده است.

محمدی با اشاره به افزایش ناگهانی مصرف رمدسیویر در کشور گفت: کشورهای خارجی در ابتدای شیوع کرونا این دارو را به ما نمی فروختند اما امروز ۸ تولیدکننده ایرانی آن را تولید می کنند. حالا که این دارو در کشور تولید می شود مدعیان حقوق بشر اعلام می کنند که آمادگی دارند به ایران رمدسیویر صادر کنند.

وی ادامه داد: در مرداد ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار دوز رمدسیویر در کشور مصرف شد. در حالی که در گذشته ماهی ۱۷۰ هزار دوز مصرف می شد اما توانایی خوب کشور در زمینه تولید دارو توانست نیاز کشور را برطرف کند. 

کد خبر 623506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    8 0
    چقدر این چینی ها نامرد هستند . وقتی فهمیدند شماها تولید کننده هستید بهتون واکسن دادند !!! بیشترین میزان واردات واکسن به ایران از چین بوده .. مگه با چین مشکل داشتی داداش ؟؟؟
  • ناصر IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    7 0
    دروغ گفتن و لاف زدن اگه مالیات داشت !!!!! دیگه این مسئولین بی لیاقت شاید کمتر دروغ میگفتن واقعا وقاحت رو از حد گذروندن !!!!! تازه مسابقه ی دروغ شاخدار راه انداختن که هرکی بتونه دروغهای بزرگتری بگه برنده است