مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک، رنگ کرونایی پنج شهرستان استان گیلان نارنجی شد.

رنگ بندی کرونایی ماسک

به گزارش همشهری آنلاین، هم اکنون رنگ نارنجی به شهرستان های رودسر، املش، شفت، فومن و رضوانشهر بازگشت که پیش از این در رنگ بندی قرمز کرونایی قرار داشتند.

با این حال ۱۲ شهرستان گیلان شامل رشت، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، تالش، رودبار، بندرانزلی، آستارا، لنگرود و ماسال به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز «پرخطر کرونایی» هستند.

از سه هفته گذشته همه شهرستان‌های این استان قرمز شده بودند که اکنون پنج شهرستان نارنجی شدند. با این حال هنوز هم بسیاری از ظرفیت بیمارستانهای گیلان پر بوده و تاکنون دو بیمارستان صحرایی در استان راه اندازی شده است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پوشش کلی واکسیناسیون در گیلان شامل تزریق هر ۲ دوز در این استان به ۱۴.۵ درصد رسید که از زیر ۱۱ درصد میانگین کشوری بالاتر است. بر این اساس، تاکنون ۱۴.۵ درصد از جامعه هدف در استان گیلان هر ۲ دوز واکسن کرونا و ۳۱ درصد نیز دوز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند.

تاکنون حدود هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف در گیلان تزریق شده است. همچنین بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این استان هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ویروس کرونا با سویه دلتا در موج پنجم در گیلان بر خلاف خیزهای گذشته در سنین جوان تر در شمار گسترده دیده شد. آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان که از حدود ٢ ماه گذشته افزایش یافت تا اینکه ۲۴ مرداد ماه از مرز ٢ هزار نفر گذشت، از دوشنبه گذشته روند کاهشی را آغاز کرد و بر اساس آخرین آمار به یک هزار و ٨٠٩ نفر رسید.

کد خبر 623140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha