مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

بنابر اعلام مسئولان علوم پزشکی از کل جمعیت ۵۵ هزار نفری سالمندان بالای ۸۰ سال گیلان حدود ۱۵ هزار سالمند واکسن خود را دریافت کرده‌اند و این روند تا پایان پوشش کامل این گروه سنی ادامه خواهد داشت.

واکسن

نایب رئیس ستاد مدیریت کرونای گیلان به همشهری آنلاین گفت: امروز ۳۸ هزار دوز واکسن سهمیه جدید وارد گیلان شد و با آمار سهمیه جدید تاکنون ۹۵ هزار دوز واکسن به گیلان ارسال شده و تاکنون به حدود ۴۵ هزار نفر واکسن تزریق شده است.

«محمود قاسم نژاد» با بیان اینکه خوشبختانه طی مراحل تزریق واکسن به گروه‌های هدف در استان تاکنون گزارشی از بروز مشکل دریافت نشده و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نظارت دقیق و مستمری بر روند تزریق واکسن کرونا داشته است، افزود: تاکنون تخلفی در روند تزریق سهمیه واکسن کرونا به گروه‌های هدف در گیلان گزارش و مشاهده نشده است.

وی همچنین با اشاره به رنگ‌بندی جدید شهرهای گیلان و قرارگیری در وضعیت نارنجی شیوع کرونا ابراز کرد: در حال حاضر مجوز شروع فعالیت مشاغل گروه دو و سه در شهرهای زرد و نارنجی گیلان صادر شده است.

جانشین ستاد کرونای گیلان با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف گروه‌های دو و سه اضافه کرد: تداوم تعطیلی و محدودیت سایر اماکن و اصناف در گروه‌های بعدی باید از طریق هیأت‌های اجرایی و نظارت کمیته امنیتی انضباطی سازمان صمت و اتاق اصناف گیلان مورد رصد قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت بیشتر شهرستان‌های گیلان نارنجی هستند، افزود: شهرستان املش تنها شهرستان زرد استان گیلان است و براساس فراخوان کارکنان دستگاه‌های اجرایی در شهرهای زرد، کارمندان املش باید براساس وضعیت نارنجی و زرد در ادارات حضور پیدا کنند.

با وجود بهبود شرایط شهرهای گیلان اما معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تزریق واکسن کرونا انتقاد کرد. «آبتین حیدرزاده» به همشهری گیلان اظهارکرد: ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون کرونا سرعت انتشار این ویروس را دوچندان می‌کند. متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان حدود ۶۰ درصد است و هنوز عده‌ای این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

کد خبر 599368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha