مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

بر اساس اولویت های در نظر گرفته شده تاکنون ٩ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

واکسن در گیلان

به گزارش همشهری آنلاین دکتر حسن رخ شاد، مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان، با اعلام این خبر گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار دوز واکسن کرونا دریافت شده است. تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت ها در حال انجام است و به محض دریافت واکسن ها پوشش تزریق گسترش می‌یابد.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، بیان کرد: وزارت بهداشت متعهد است  تا پایان امسال واکسیناسیون۷۰ درصد مردم در کشور را انجام دهد لذا زمانی که به این مرز از تزریق واکسن برسیم چرخه انتقال بیماری قطع خواهد شد.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان افزود: مردم همچنان باید توصیه ها را جدی بگیرند، در خارج از منزل ماسک بزنند و در دورهمی ها و تجمعات حضور نیابند.

وی با اشاره به بی‌توجه برخی شهروندان به توصیه ها بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در خریدهای نوروزی، برگزاری دورهمی و مسافرت در ایام نوروز اظهار کرد: در پایان اسفند آمار بیماران بستری مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بین ٢٧٠ و ٢٨٠ نفر بود اما اکنون به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است.

در همین زمینه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به شناسایی۱۵ بیمار با کرونایی انگلیسی مثبت در استان، گفت: پنج شهرستان گیلان به این ویروس آلوده شده است.

آبتین حیدرزاده ادامه داد: نمونه‌هایی از کرونای انگلیسی در شهرستان‌های رودبار، انزلی، رودسر، لنگرود و لاهیجان شناسایی شده است. سرعت انتقال کرونای انگلیسی بیشتر از نوع چینی آن است و در صورت درگیر شدن یک نفر از اعضای خانواده، همه آنها درگیر خواهند شد.

اکنون وضعیت شهرستان های رودسر، لنگرود و رودبار قرمز و آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت، فومن و آستارا نیز نارنجی اعلام شده اند و بقیه شهرستان های استان گیلان زرد هستند.

کد خبر 593404

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha