سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: توفان اقیانوسی و خطرناک گوستاو که نیواورلئان از ترس آن تخلیه شد به یک توفان گرمسیری معمولی تبدیل شده است و درون خشکی به پایان عمرش نزدیک می‌شود.

گوستاو که از آن به عنوان توفان قرن نام برده می‌شد، هم‌اکنون در حال از دست دادن قدرت خود است و قدرتش بیش از یک توفان گرمسیری بیشتر نیست. توفان‌های اقیانوسی با رسیدن به خشکی و به دلیل این که نمی‌توانند از بخار آب دریاها استفاده می‌کنند قدرت خود را به تدریج از دست می‌دهند.

شهردار نیواورلئان، ری ناگین از دو میلیون نفری که شهر را ترک کرده‌اند خواست تا یک روز دیگر را نیز در جای امنی که قرار دارند بمانند و به شهر باز نگردند.

ناگین در مورد وضعیت شهر گفت: درخت‌ها از جا کنده شده‌، سیم‌های برق در سطح شهر بر زمین پراکنده شده‌ و شمار بسیار زیادی از خانه‌های و ساختمان‌ها برق ندارند.

تلفات گوستاو

گوستاو پیش از آن که به آمریکا برسد در در کشورهای منطقه کارائیب جان ده‌ها نفر را گرفته بود. در کوبا گزارشی از تلفات جانی این توفان منتشر نشد اما مسئولان در آمریکا اعلام کرده‌اند که تا کنون هشت نفر در حوادثی که به گوستاو مربوط می‌شود جان خود را از دست داده‌اند.

گوستاو پس از آن که به خشکی‌زد به سرعت در حال از دست دادن قدرت است و مرکز ملی توفان‌های اقیانوسی آمریکا اعلام کرده است که این توفان در حال حاضر یک توفان گرمسیری است و سرعت بادهایش به 95 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

گوستاو و نفت

وقتی که گوستاو وارد خلیج مکزیک شد بیشتر نگاه‌های متوجه تاسیسات نفتی آمریکا در این منطقه شد؛ جایی که 25 درصد مصرف داخلی نفت آمریکا را تامین می‌کند. اما روز دوشنبه با کاهش قیمت نفت نگرانی‌ها کاهش یافت. قیمت از آن رو پایین آمد که قدرت گوستا آن گونه که کارشناسان پیش‌بینی‌ کرده‌بودند، نبود.

کد خبر 62311

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز