مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

هرچه عینک بزرگ‌تر باشد، می‌تواند از چشم و اطراف آن در مقابل تابش اشعه ماورای بنفش بهتر محافظت کند.

عینک آفتابی

به گزارش همشهری آنلاین، عینک آفتابی امکان دید هنگام تابش شدید خورشید را راحت‌تر می‌کند و استفاده از آن بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اشعه ماورای بنفش‌ (UV) است.

آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا توصیه‌هایی را برای خرید عینک‌هایی ارائه می‌دهد که بیشترین محافظت را در برابر اشعه مضر UV دارند.

مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید می‌تواند خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان چشم و آب مروارید را که عامل اصلی نابینایی در سراسر جهان است، افزایش دهد.

همچنین کودکان و افرادی که چشم روشن دارند باید مراقب باشند زیرا چشم های آن‌ها بیشتر مستعد آسیب اشعه خورشید است.

۶ روشی که می‌توانید به کمک آن یک عینک آفتابی مناسب را خریداری کنید:

۱. برچسب ۱۰۰ درصد

مهم‌ترین چیزی که هنگام خرید عینک آفتابی برای محافظت از چشم باید به آن توجه کنید، داشتن برچسب «۱۰۰ درصد» است. به این معنی که ۱۰۰ درصد از رسیدن اشعه ماورا بنفش به چشم شما جلوگیری می‌کند.

۲. هرچه بزرگتر، بهتر

هرچه پوشش عینک آفتابی بیشتر باشد، آسیب کمتری به چشم‌ها وارد می شود. خرید عینک‌های سایز بزرگ یا عینک‌هایی که بخش بیشتری از اطراف چشم را دربرمی‌گیرد، به کاهش برخورد اشعه ماورابنفش کمک می‌کند.

۳. شیشه‌های تیره‌تر بهتر محافظت نمی‌کنند

ممکن است شیشه‌های تیره در عینک‌های آفتابی جذاب‌تر به نظر برسد، اما برخلاف باور عمومی لزوما از پرتوهای فرابنفش بیشتری جلوگیری نمی‌کنند.

۴. رنگ اهمیتی ندارد

برخی از عینک‌های آفتابی دارای شیشه‌های کهربایی، سبز یا خاکستری هستند، این رنگ‌ها نیز از تابش بیشتر آفتاب به چشم جلوگیری نمی‌کنند اما کنتراست را برای دید را افزایش دهند که ممکن است برای ورزشکارانی که ورزش‌هایی مانند بیس‌بال یا گلف انجام می‌دهند مفید باشد.

۵. شیشه‌های پلاریزه

این شیشه‌ها باعث کاهش تابش شدید می‌شوند، نه اشعه ماورا بنفش. شیشه‌های پلاریزه شده انعکاسی که از سطوحی مثل آب و سنگ‌فرش‌های خیابان به چشم برخورد می‌کند را کم می‌کند و می‌توانند فعالیت‌های مثل رانندگی و یا اسکی روی آب را لذت‌بخش‌تر کند.

۶. قیمت تاثیری در کیفیت ندارد

کارشناسان آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه می‌کنند برای اینکه یک عینک آفتابی مناسب داشته باشید، نیاز به هزینه‌ کردن زیاد ندارید. کافی است عینکی که تهیه می‌کنید برچسب «۱۰۰ درصد» را داشته باشد.

این کارشناسان همچنین تاکید دارند بیش از اینکه بر روی قیمت و زیبایی عینک‌های آفتابی تمرکز داشته باشید، به مواردی دقت کنید که ایمنی چشم شما را در برابر پرتوهای آسیب‌زننده ماورا بنفش حفظ می‌کند.

کد خبر 623081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha