مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران برنامه‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد مشاری گفت: در همین راستا مساجد شهر تهران، جهت آماده‌سازی برای ورود شکوهمند به ماه ضیافت الهی پاکسازی شده و عملیات عطرافشانی و غبار روبی در آنها آغاز شده است.

وی همچنین از برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی و دوره‌های آموزش قرآن و تفسیر آن در طول این ماه مبارک در مساجد خبر داد.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: فضای معنوی شهر نیز از طریق نصب پارچه‌های رنگی در سطح معابر و میادین و انجام تبلیغات فرهنگی دستخوش دگرگونی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج، مدارس و هیات‌های مذهبی با همکاری و مشارکت شهرداری تهران گفت: مشارکت این نهاد‌ها با تشکل‌های مردمی باعث رونق این ماه گران‌ بها شده و به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشن بزرگ الهی کمک خواهد کرد.

مشاری برپایی ایستگاه‌های افطاری و ساماندهی نذورات مردمی را از دیگر برنامه‌های حوزه معاونت بر شمرد و گفت: تجلیل از تازه مکلفین در ایام ماه مبارک از طریق برگزاری مراسم ویژه و جشن صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین از ادامه برنامه‌های ویژه سامانه‌های نشاط  به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) به مدت 4 شب در 122 نقطه از شهر تهران خبر داد.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با گسترده خواندن محور فعالیت ها، دیگر برنامه های تدوین شده شهرداری را تولید و ارائه محصولات فرهنگی شامل قرآن، ادعیه لوح فشرده، بروشورها و مطالب فرهنگی مذهبی متناسب با ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: اجرای طرح اکرام ایتام، برگزاری تورهای گردشگری ویژه بازدید از اماکن زیارتی و نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی، نمایشگاه و خاطره نویسی، اجرای برنامه ویژه فرهنگی مذهبی متناسب با ماه مبارک رمضان از ساعت 21 الی 22:30 به مدت پنج شب در پنج بوستان ملت، پلیس، گفتگو، بهشت توسط سازمان فرهنگی و هنری و با مشارکت اداره کل فرهنگی، اجرای 220 محفل انس با قرآن در 220 مسجد شهر تهران توسط مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، اجرای 30 برنامه شبی با قرآن در آمفی‌تئاتر رو باز پارک نیاوران و انجام برنامه‌های ویژه شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های ویژه رمضان است.

وی همچنین از توزیع سبد غذایی ماه مبارک رمضان ویژه زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بی بضاعت خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز 4 سبد غذایی بین این خانواده‌ها توزیع شد.

کد خبر 62305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز