سخنگوی صنعت برق درباره ماجرای قبض برق نجومی یکی از چهره‌های سینما و تلویزیون توضیح داد.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش نجومی قبض برخی از مشترکان در این ماه گفت: توانیر قبضی را اشتباهی محاسبه نمی‌کند و تعرفه بر مبنای مصرف مشترکان حساب می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به افزایش زودهنگام دما در کشور و به مدار آمدن دستگاه‌های سرمایشی به خصوص کولرهای گازی، مصرف برق مشترکان افزایش داشته است به طوری که مصرف از روی عدد ۲۰۰ کیلووات به ۹۰۰ کیلووات افزایش رسیده، این یعنی ۷۰۰ کیلووات  افزایش مصرف، و این رقم به تنهایی بسیار بالا است و همین موضوع باعث افزایش قیمت برق مشترکان خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: یک الگو در فصل تابستان تعریف شده که بر اساس آن میزان مصرف حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت است و نباید ماهیانه از این عدد بیشتر شود، در صورتی که مصرف مشترک از این میزان بیشتر شود، فرد پرمصرف تلقی می‌شود و بر این اساس ۱۶ درصد تعرفه آن‌ها افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه آن دسته از مشترکانی که بیش از دو برابر الگو یعنی ۶۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند، میزان برق مازادی را که مصرف می‌کنند، گفت: به طور متوسط نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر محاسبه می‌شود، یعنی بهای برق این مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان است.

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: اگر مشترکان نسبت به قبض خود اعتراضی دارند، می‌توانند با مراجعه به شرکت برق مناطق خود از نحوه محاسبه قبوض خود آگاه شوند، در غیر این صورت رسیدگی‌های لازم اتخاذ می‌شود.

روز گذشته یکی از بازیگران سینما و تلویزیون با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی اینستاگرام خود از صدور قبض چند میلیون تومانی برق منزل خود خبر داد و نسبت به نحوه محاسبه تعرفه برق اعتراض کرد.

کد خبر 623034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علی اصغر از تهران IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    10 1
    بی وجدانها ماه گذشته یک میلیون و شش صد هزار تومان برای من برق آمد این انصاف است
  • حمید IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    6 0
    آقای مهندس ..من از پرسنل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هستم ...از لحاظ فنی باید کنتور مربوطه برسی شود گاهی اوقاتی برخی از کنتور ها ی دیجیتالی مشکل فنی دارد اگر در منزل نول برق دار..کنتور شماره می اندازد ...این یک مورد ..مورد بعدی مصرف است ما باید قوانینی را باید بگذاریم نصب دستگاه های سرد کننده ...این موارد را باید فنی برسی کرد تیم ارزیاب آن آماده همکاری با وزارت خانه هست یا بفرمایید شرکتهای پیمانکاری با یک دستور عمل خاص به تمام کاربران مشترکین مجازی آموزش داده شود یا همان اول برای مهندس نظام مهندس جز وظایف شود بدون مهر و امضای این آقایان ونقشه سرمایش و گرمایشی برق به مشترکین فروخته نشود در روستا ها اگر ساخت و ساز مدرن نباشد نیازی ندارند که تابیده بگیرند تیم بهینه سازی اماده است برای رفع مشکلات..ارادتمند اله وردی
  • دلواپس IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    13 2
    هیچ مصوبه ای نداره، طبق معمول مردمو مقصر میکنن انگار کولر گازی از امسال اومده و قبلا نبوده. یا مرداد ماههای سالهای قبل هوا خنک بوده و امسال فقط گرم شده و جالبه هیچ خبرنگاری هم به چالش نمیکششون! ظاهرا قبل مصاحبه همرو میسازن تا سوال نکنن. مملکته داریم
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    9 0
    اتفاقا در بعضی از موارد ‌ارکان توانیر خیلی هم اشتباهی کار می‌کنند پارسال در خونه باغ پدری در شهرستان که فقط یک یخچال ودو عد لامپ برای ایمنی روشن بود کارمند برق به جای انداختن کاغذ لای در چون کسی نبود از روی متراژ دیوار باغ، پول برق را نجومی نوشته بود که کلی باعث اعتراض ما وپرداخت پول نامربوط شد
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    12 5
    اب برق که قرار بود مجانی بشه
  • سعید IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    11 3
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی... حرف مردم اینه که برق رو گران کردید و قبض برق ها 2 یا 3 برابر قبل شده، همه هم از این گرانی ناراحت هستند. انشاا... در آن دنیا در جهنم پاسخگو خواهید بود
  • masoud IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    11 0
    دقیقا برای بنده هم 7 برابر قبض تیر ماه صادر شده , دوره قبل 360 هزار تومن و این دوره 2 میلیون 430 هزار تومن با هر فرمولی که حساب کنی نباید 7 برابر بشه
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    7 5
    باید هرچه سریعتر یارانه انرژی خانه هایی که بیشتر از یک آپارتمان ۱۵۰ متری مصرف دارند کاملا قطع و با نرخ جهانی محاسبه گردد ،مخصوص علاقمندان لوکس نشینی.
  • عطار IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 2
    لوس کردن یک نفر بچه و نگهداشتن این وضعیت به اندازه یک مملکت خرج داره و تلفات ناشی از مصرف این بچه کل منابع طبیعی کل دنیا وغیر طبیعی تلف میشه واخرش شاکی وطلبکار و ناراضی بماند لذا اداره یه ملت با نصیحت وتذکر وقانون اجباری کافی نیست بلکه نیاز به تربیت از بدو واجرای عدالت است. باید اب وبرق وگاز و .... سهم بندی کارشناسی بشود نه جیره بندی مثل سهمیه بنزین. مثلا هر ایرانی ماهی 1 متر مکعب اب سهم دارد اگه بیشتر میخود ازاد با تانکر بخرد نه بیشتر پول بده اونوقت مصرف‌گراها نمیگن "پولشو میدم" انگار خدمات دولت اختصاصی شش دنگ بنامشان است!
  • ناشناس IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 0
    شماها دارید در مردم، بی اعتمادی بیشتر ایجاد میکنید، فقط به دنبال کسب درامد بیشتر هستید و خواهان هیچگونه رفاه و شادی برای مردم نیستید!!!!!!