واکسیناسیون باعث ایجاد تفاوت بزرگی در ایمنی و محافظت از جمعیت کشور، در مدرسه، محیط‌های مراقبتی و بهداشتی و در رویدادهای ورزشی می‌شود. بر اساس توصیه‌های جدید دوز سوم در فاصله شش ماه پس از واکسیناسیون کامل تزریق خواهد شد.

بستري كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، میزان بستری شدن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده به صدهزار نفر رسیده که بیشترین تعداد از ابتدای سال جاری میلادی است.

آمار نشان می‌دهد که تصویر دردناکی در حال ظهور است؛  ۲۵هزار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و تعداد مرگ و میر روزانه نیز به ۳۶۴ نفر رسیده است.

با توجه به شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، تعداد افرادی  بستری شده به بالاترین میزان از ژانویه، که اوج همه‌گیری در آمریکا بود، رسیده است.

براساس داده‌های جمع آوری شده توسط روزنامه واشنگتن پست و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، اعداد و ارقام نشان می‌دهد که وضعیت رو به وخامت گذاشته است.

بیشترین تعداد بیماران مبتلا به موارد شدید کووید که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند مربوط به ایالت‌هایی است که با میزان عفونت بالا و میزان واکسیناسیون پایین درگیرند.

بر اساس داده‌های CDC، با وجود تلاش گسترده دولت آمریکا برای واکسیناسیون همه بزرگسالان این کشور، ۳۹درصد از ساکنان ایالات متحده اولین دوز از واکسن خود را دریافت نکرده‌اند.

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که کارکنان بیمارستان‌ها با فشار بیش از ۷۷درصدی پر بودن تخت‌های ICU دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنان نیز بیمارستان‌ها روزانه ۱۲هزار مورد جدید از ابتلا به کووید را می‌پذیرند.

مقامات دولتی و مدیران بخش خصوصی به طور فزاینده‌ای به لزوم واکسیناسیون کارکنان تاکید دارند؛ یک مقام کاخ سفید گفت بیش از ۸۰۰ کالج و دانشگاه، بیش از ۲۰۰ کارفرمای بخش خصوصی و بسیاری از ایالت‌ها شرایط واکسیناسیون را پذیرفته‌اند.

جف زینتز، هماهنگ کننده کاخ سفید در مقابله با کووید -۱۹، گفت: «واکسیناسیون باعث ایجاد تفاوت بزرگی در ایمنی و محافظت از از ده ها میلیون نفر از جمعیت کشور، در مدرسه، محیط‌های مراقبتی و بهداشتی و در رویدادهای ورزشی می‌شود.»

افزایش عفونت‌های ناشی از نوع دلتا باعث بستری شدن اکثر مبتلایان و افزایش مرگ و میر شده است: «نیازی نیست اپیدمیولوژیست باشید تا بفهمید چه خبر است. این شیوع بیماری در میان افراد واکسینه نشده است.» این را فرماندار ایلینوی گفت و استفاده از ماسک در فضاهای داخلی را اجباری کرد.

مقامات بهداشتی آمریکا توصیه کرده‌اند با توجه به شواهدی که نشان می‌دهد ایمنی ناشی از واکسن‌ها پس از مدتی کمرنگ می‌شود، افراد دوز تقویتی دریافت کنند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که نهادهای نظارتی می‌توانند به جای فاصله هشت ماهه قبلی، در ششمین ماه پس از دریافت دوز دوم، تزریق دوز سوم واکسن را برای بزرگسالان انجام دهند.

بر اساس اعلام دانشگاه تگزاس، از زمان شروع همه‌گیری ۶۳۳هزار نفر در آمریکا به کووید مبتلا شده و پیش بینی می‌شود که ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر دیگر  نیز در سه ماه آینده بسته به میزان واکسیناسیون، شیوه‌های فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک، مبتلا شوند.

کد خبر 623022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha