آمریکا مدعی شد با یک هواپیمای بدون سرنشین طراح حملات تروریستی فرودگاه کابل را مورد هدف قرار داده است

فرودگاه کابل

به گزارش همشهری آنلاین، آمریکا با طرح ادعای «جلوگیری از حملات آتی ISKP» - شاخه ای از داعش موسوم به شاخه خراسان که مسئولیت حملات اخیر فرودگاه کابل را بر عهده گرفته بودند- حملاتی پهپادی علیه آن ها انجام داده است. یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با خبرگزاری رویترزمدعی شد حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه گروهی وابسته به داعش بود که در حال برنامه‌ریزی برای «حملات جدید» بودند.

به گفته این مقام آمریکایی، یک هواپیمای بدون سرنشین Reaper، که از محلی نامعلوم در خاورمیانه بلند شده است، فرد مورد نظر را در حالی که با یک خودرو به همراه یکی دیگر از همکارانش در حال تردد بود، هدف قرار داد؛ به گفته وی، هر دو نفر کشته شده‌اند.

حمله انتحاری در فرودگاه کابل در روز پنج شنبه گذشته که با مسئولیت شاخه موسوم به شاخه خراسان داعش ، ISKP انجام شد، پرتلفات‌ترین حمله به ارتش آمریکا از سال ۲۰۱۱ دانسته شده است. 

عملیات علیه ISKP در حالی صورت می‌گیرد که سفارت آمریکا در افغانستان به شهروندان خود هشدار داده تا در پی تهدیدات امنیتی، فرودگاه کابل را فوراً ترک کنند.

هدف این عملیات آمریکایی «طراح» و مغز متفکر حمله به فرودگاه کابل بود که باعث کشته شدن حداقل ۱۷۵ نفر، ۱۳ سرباز آمریکایی،‌ شد. 

این حمله هوایی، در ولایت ننگرهار افغانستان رخ داد؛ به گفته  فرماندهی مرکزی ایالات متحده این حمله هیچ تلفات غیرنظامی نداشته است.

پیشتر و روز جمعه جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت که ایالات متحده معتقد است هنوز تهدیدهایی «معتبر و مشخص» درباره فرودگاه کابل وجود دارد.

در همین حال، خبرنگار الجزیره از کابل گزارش داد که تخلیه مجدد نیروهای آمریکا از سر گرفته شده است. او می گوید: «ما شاهد برخاستن تعدادی هواپیما بوده‌ایم و از دیروز تعداد افراد حاضر در اطراف فرودگاه به طرز چشمگیری افزایش یافته است.»

ژنرال هنک تیلور از پنتاگون به خبرنگاران گفت که ایالات متحده «در حال حاضر گزینه‌هایی در زمینه حذف اهداف خصمانه دارد.»

کد خبر 623003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha