شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش داده یکی دیگر از نظامیان آمریکایی که در انفجارهای نزدیک فرودگاه حامد کرزای کابل مجروح شده بود بر اثر شدت جراحات فوت کرد تا شمار نظامیان آمریکایی کشته شده در این حادثه به ۱۳ نفر افزایش پیدا کند

تفنگداران آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرده بود ۱۲ نظامی آمریکا بر اثر انفجارهایی که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل به وقوع پیوسته‌اند کشته شده‌اند. طبق اعلام پنتاگون ۱۵ نظامی دیگر هم زخمی شده بودند.

منابع خبری در اولین گزارش‌ها از این انفجارها که عصر پنجشنبه اتفاق افتاد گزارش داده بودند سه نظامی آمریکا زخمی شده‌اند. اندکی بعدتر روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد ۴ تفنگدار دریایی این کشور در انفجارهای کابل کشته شده و ۳ آمریکایی دیگر زخمی شده‌اند. از آن زمان به بعد، منابع خبری در گزارش‌های مختلف از افزایش تلفات نظامیان آمریکا خبر دادند.

رسانه‌های بین‌المللی عصر پنجشنبه گزارش دادند دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل اتفاق افتاده است. گفته می‌شود نخستین انفجار در نزدیکی «ابی‌گیت» در ورودی فرودگاه اتفاق افتاد و انفجار دوم در نزدیکی هتل بارونز که در نزدیکی فرودگاه واقع شده به وقوع پیوست. 

تا لحظه تنظیم این خبر، یک منبع پزشکی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفته در نتیجه انفجارهای به وقوع پیوسته در مجاورت فرودگاه کابل دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

یک سخنگوی پنتاگون ساعاتی قبل‌تر گفته بود می‌تواند کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکا و زخمی شدن تعدادی دیگر را در انفجارهای نزدیک فرودگاه کابل تأیید کند. با این حال او به تعداد این سربازان و رسته خدمتی آنها اشاره‌ای نکرده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت. طالبان این حمله را «تروریستی» خوانده است. پولیتیکو به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داده عوامل انتحاری داعش، باعث این انفجارها شده‌اند.

کد خبر 622849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha