چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ پس از شمارش آرا به عنوان پیروز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران معرفی و به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب برگزیده شد. مراسم تنفیذ و تحلیف وی به ترتیب در ۱۲ و ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار گردید.

دولت سیزدهم

به گزارش همشهری آنلاین،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ به وزرای پیشنهادی برای دولت سیزدهم رای دادند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس وقت پس از اتمام ریخته شدن آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص وزرای نوزده گانه کابینه دولت سیزدهم با تشکر از نمایندگان و رسانه‌ها نتایج آرا به وزاری پیشنهادی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی  را قرائت کرد:

  • حسین باغگلی: رای اعتماد نگرفت

حسین باغگلی  با ۷۶ رای موافق و ۱۹۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع موفق به تصدی وزارت آموزش و پرورش نشد.

محمدعلی زلفی‌گل با ۲۱۰ رای موافق و ۵۶ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در دست گرفت.

گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات ورزش جوانان دولت سیزدهم، ‌ با کسب ۱۶۵ رای موافق و ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع در صحن علنی مجلس اعتماد نمایندگان برای تصدی کرسی وزرات را کسب کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای کابینه سیزدهم  به تصدی عیسی زارع‌پور به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای مثبت دادند. عیسی زارع‌پور  با رای ۲۵۶ موافق، ۱۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  انتخاب شد.

سید اسماعیل خطیب با ۲۲۲ رای موافق و ۴۸ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع تصدی وزارت اطلاعات را در دست گرفت.  

احسان خاندوزی،  گزینه‌ی پیشنهادی رییس جمهور برای کرسی وزرات اقتصاد و دارایی با ۲۵۴ رای موافق، ‌۲۵ رای ممتنع و ۸ رای مخالف اعتماد نمایندگان برای تصدی وزرات اقتصاد و دارایی را به دست آورد.  

حسین امیرعبداللهیان گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات امور خارجه دولت سیزدهم، ‌ با کسب ۲۷۰ رای موافق و ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع در صحن علنی مجلس اعتماد نمایندگان برای تصدی کرسی وزرات را کسب کرد.  

حجت‌الله عبدالملکی، گزینه‌ی پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی، با ۱۹۱ رای موافق، ‌۵ ممتنع و۷۷ مخالف با کسب اعتماد نمایندگان مجلس یازدهم به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهد رفت.  

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۵۳ رای موافق به سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اعتماد کردند. سید جواد ساداتی‌نژاد که به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی شده بود، با ۲۵۳ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و ۴ رای ممتنع، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۷۷ رای موافق به تصدی امین‌حسین رحیمی به عنوان وزیر دادگستری رای مثبت داد. مجلس شورای اسلامی در مورد امین‌حسین رحیمی به عنوان وزیر دادگستری رای‌گیری کرد که با ۲۷۷ رای موافق، ۵ رای ممتنع و۳ رای مخالف وی به عنوان وزیر دادگستری کابینه سیزدهم از مجلس رای اعتماد گرفت.  

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۷۴ رای موافق به امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی  به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رای اعتماد دادند. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی که به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی شده بود، با ۲۷۴ رای موافق، ۴ رای مخالف و۴ رای ممتنع، وزیر دفاع شد.

بهرام عین‌اللهی با رای نمایندگان به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای چهارسال انتخاب شد. بهرام عین‌اللهی با ۲۱۴‌ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و۱۵ رای ممتنع برای یک دوره چهارساله به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد.  

رستم قاسمی با ۲۶۷ رای موافق به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد. رستم قاسمی با ۲۶۷ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم انتخاب شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۰۵ رای موافق به سید رضا فاطمی‌امین به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن، تجارت رای اعتماد دادند. سید رضا فاطمی‌امین که توسط رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شده بود، با ۲۰۵ رای موافق، ۶۰ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.  

نمایندگان مجلس برای تصدی وزارت کشور به  احمد وحیدی رای اعتماد دادند.  احمد وحیدی با ۲۶۶ رای موافق و ۱۶ رای مخالف ۳ رای ممتنع رای اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی وزارت کشور به دست آورد.

جواد اوجی، ‌ گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات نفت، با ۱۹۸ رای موافق، ۱۸ ممتنع و ۷۰ مخالف با کسب اعتماد نمانیدگان مجلس یازدهم، ‌ عهدار تصدی وزرات نفت شد.

علی اکبر محرابیان با رای نمایندگان مجلس، وزیر نیرو شد. وزیر پیشنهادی نیرو با کسب ۲۲۰ رای موافق و ۴۷ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع  تصدی وزارت نیرو را در دست گرفت.

مجلس به وزیر پیشنهادی فرهنگ، محمدمهدی اسماعیلی رای اعتماد داد. محمدمهدی اسماعیلی  با ۱۸۱ رای موافق و ۷۷ رای مخالف و ۲۸ رای ممتنع برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.

مجلس به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، عزت الله ضرغامی رای اعتماد داد.  وی  با ۲۶۲ رای موافق و ۱۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع برای تصدی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد.

*در دولت سیزدهم تصدی وزارت آموزش و پرورش تا ۷ آذر ۱۴۰۰ بلاتکلیف بود تا اینکه در این روز مجلس یه یوسف نوری رای اعتماد داد.

کد خبر 622683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha