رئیس جمهور آمریکا وعده داد تا پایان ماه جاری میلادی مردم آمریکایی را که تمایل به خروج از افغانستان دارند را به خانه بر می‌گرداند.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، بایدن امیدوار است تخلیه افغانستان تا ۳۱ آگوست به پایان برسد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید هر آمریکایی در افغانستان که بخواهد به خانه برگردد می‌تواند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز در حال برنامه‌ریزی برای خروج چشمگیر از افغانستان تا پایان ماه جاری میلادی است افزود در صورت لزوم این مدت را تمدید خواهد کرد با این حال گفت :«امیدوارم مجبور نباشیم [این مدت را] تمدید کنیم.»

پنتاگون نیز گفته است که به طور رسمی پس از خروج مردم از این کشور، از خطوط هوایی تجاری برای انتقال مهاجران کمک خواهد گرفت.

بایدن عملیات تخلیه از کابل را «فوق‌العاده» توصیف کرد و گفت  ایالات متحده از هفته گذشته نزدیک به ۲۸هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است ، که حدود ۱۱هزار نفر از این تعداد تنها در حدود ۳۶ ساعت آخر هفته به خارج از افغانستان منتقل شده‌اند.

اولویت اول دولت آمریکا بیرون آوردن شهروندان آمریکایی در اسرع وقت است و نیروهای این کشور «منطقه امن» اطراف فرودگاه را گسترش داده‌اند. بایدن گفت با کمک تلفن، ایمیل و سایر روش‌های ارتباطی برای یافتن آمریکایی‌ها و انتقال آنها به محوطه امن استفاده کرده است.

وی این عملیات را سخت و دردناک دانست و افزود: «هیچ راهی برای تخلیه این تعداد بدون درد و فقدان وجود ندارد.»

منبع: الجزیره و ان‌پی‌آر

کد خبر 622046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha