مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شایعات تاثیر مثبت قطره نفازولین چشمی در درمان کرونا پاسخ داد.

قطره چشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، دکتر علی روح‌بخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این قطره در فضای مجازی به عنوان داروی کروناقطره نفازولین چشمی هیچ خاصیت درمانی برای بیماری کرونا ندارد، معرفی شده و تمایل به مصرف آن در بین مردم افزایش چشمگیری یافته است. در حالی که نه تنها این دارو هیچ خاصیت درمانی برای بیماری کرونا ندارد، بلکه استفاده زیاد آن می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه روش‌های درمانی کرونا طبق پروتکل‌های بهداشتی و درمانی و توسط اساتید گروه‌های تخصصی اعمال می‌شود، گفت: هر روش غیرعلمی که در فضای مجازی انتشار می‌یابد، نباید مورد توجه یا استفاده مردم قرار گیرد. زیرا ممکن است نه تنها باعث درمان بیماری نشود، بلکه شرایط سخت تری را برای بیماران کرونایی ایجاد کند.

این مسئول ادامه داد: قطره نفازولین یک داروی ضد احتقان است و هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد و سازمان غذا و دارو هم هشدارهای لازم را در خصوص مصرف این دارو را به بیماران کرونایی اعلام کرده است.

دکتر روح‌بخش با تاکید براینکه توجه به این شایعات باعث سرگردانی بیمار در روند درمان شده و می‌تواند زمینه وخامت حال او را فر اهم آورد، افزود: استفاده زیاد از این دارو در مخاط بینی باعث افزایش فشار خون می‌شود که این اتفاق برای بیماران کرونایی می‌تواند زمینه ساز وخامت حال آن‌ها باشد.

کد خبر 621863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha