نیوزیلند پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا از ماه فوریه (اسفند) در شهر اوکلند پایتخت این کشور، وارد قرنطینه عمومی (lockdown) می‌شود.

Ardern

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت تصور بر این است که این مورد عفونت مربوط به سویه‌ی واگیرتر دلتای کروناویروس باشد و رابطه‌ای با مسافرت یا افراد ایزوله‌شده نداشته باشد، بنابراین وزارت بهداشت نیوزیلند بدون اتلاف وقت دستور قرنطینه عمومی را صادر کرد تا تحقیق درباره منشا این مورد عفونت انجام شود.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور وارد سطح چهار هشدار- بالاترین سطح قرنطینه عمومی- می‌شود تا این مورد کرونا و موارد مربوط به آن بررسی و مکانیابی شوند.

در سطح چهارم قرنطینه عمومی، از مردم خواسته می‌شود در خانوارهای خود باقی بمانند و فقط برای ورزش در محله‌هایشان یا خرید در سوپرمارکت یا مراقبت‌های پزشکی لازم، آزمایش کرونا یا رفتن به داروخانه از خانه خارج شوند.

مدارس و مراکز نگهداری کودکان تعطیل می‌شوند و واکسیناسیون برای ۴۸ ساعت معلق می‌شود.

نخست‌وزیر نیوزیلند همچنین از مردم خواست هنگام خروج از خانه ماسک بزنند و اعلام کرد دستورالعمل رسمی درباره ماسک زدن در ۲۴ ساعت آینده منتشر خواهد شد.

با اینکه انجام این اقدامات شدید در پاسخ به شناسایی یک مورد عفونت کرونا بیش از حد لزوم به نظر می‌رسد، اما منشا نامعلوم این مورد عفونت و اینکه هنوز توالی ژنتیکی آن (برای تشخیص وجود احتمالی سویه‌ی دلتا) مشخص نیست در کشوری که تا به حال توانسته است، خود را از سویه بسیار واگیر دلتای کرونا دور نگهدارد، اهمیت دارد.

کشور جزیره‌ای نیوزیلند در طول دوره پاندمی کرونا فقط ۲۵۰۰ مورد ثابت شده عفونت و ۲۶ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است. این ارقام پایین مربوط به پاسخ سریع و قاطع دولت این کشور به پاندمی و  بستن مرزها در اغلب مدت یک و سال و نیم اخیر است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 621420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha