داده‌های جدید در میانه انتشار سویه‌ی‌ واگیرتر دلتای کروناویروس نشان می‌دهند کودکان آسان‌تر از آنچه تصور می‌رفت، می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

infants

همه کودکان بالای ۲ سال می‌توانند بدون مشکلی ماسک بزنند و از طرف دیگر انتظار می‌رود واکسن‌های تاییدشده کرونا مجوز لازم برای تزریق برای کودکان بالای ۲ سال را به دست آورند.

اما در نوزادان و نوپایان زیر ۲ سال امکان ماسک زدن بدون خطر وجود ندارد و امکان دریافت واکسن نیز در حال حاضر وجود ندارد. دانشمندان هنوز در حال بررسی خطر کووید-۱۹ و میزان سرایت آن در کودکان زیر ۲ سال هستند. خوشبختانه احتمال دچار نوزادان و نوپایان به بیماری شدید نسبت به بزرگسالان بسیار کمتر است.

در عین حال هنوز کارهایی وجود دارد که والدین می‌توانند برای حفاظت از نوزادان و نوپایان در برابر کرونا انجام دهند:

۱- خودتان واکسن بزنید:

بسیاری از کودکانی که دچار کرونا می‌شوند، در خانوارهایی زندگی می‌کنند که والدینشان واکسن نزده‌اند. 

۲- مطمئن شوید هر فرد اطراف کودک واکسن زده باشد:  محدود کردن تماس افرادی که واکسن نزده‌اند با کودکتان می‌تواند احتمال ابتلای او را به کرونا کاهش دهد.

۳-  اگر باردار یا شیرده هستید، واکسن بزنید:  بررسی‌ها نشان داده‌اند که واکسن تایید شده کرونا در دوران بارداری بی‌خطر و موثر هستند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند آنتی‌بادی‌های ضد کرونا می‌تواند از مادر به نوزاد (هم از طریق جفت و هم از طریق شیر مادر) منتقل شود.  بنابراین واکسن زدن مادر می‌تواند به حفاظت نوزاد هم کمک کند.

۴-  فاصله‌گیری اجتماعی و ماسک زدن در فضاهای عمومی: هنگامی که نوزادتان را با خود به فضاهای عمومی به خصوص فضاهای دربسته می‌برید، فاصله جسمی کافی با دیگران را رعایت کنید و ماسک بزنید.

۵-  همه باید دست‌هایشان را بشویند: هر وقت کسی از بیرون از خانوار به دیدار شما می‌آید، اطمینان حاصل کنید اولین کاری که انجام می‌دهد، به خصوص پیش از دست زدن به نوزادتان، شستن دست‌هایش با آب و صابون است. البته این کار حتی بدون وجود کرونا هم ضروری است. شستن دست‌ها با آب و صابون از انتشار بسیاری از بیماری‌های عفونی که ممکن است برای نوزاد مشکل ایجاد کند، جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 621419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha