یک بررسی جدید نشان داده است که کودکان کم‌سن نسبت به کودکان در سنین بالاتر با احتمال بیشتری ممکن است ویروس کرونا را در خانوارها منتشر کنند.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی نیوز  این بررسی نشان داد که به طور خاص کودکان سه ساله یا کم‌سن‌تر با احتمال بیشتری نسبت به کودکان ۱۴ تا ۱۷ ساله ممکن است ویروس را به اعضای خانوارشان منتقل کنند.

این بررسی که در ژورنال پزشکی «جاما» (JAMA) منتشر شده است داده‌های بهداشت عمومی از انتاریوی کانادا را تجزیه‌وتحلیل کرد تا خوشه‌های کووید را شناسایی کند که مورد اولیه‌ در آنها کودک بوده است.

این بررسی درک کارشناسان را از خطر سرایت کرونا روزآمد می‌کند. برخی از دانشمندان در ابتدای پاندمی معتقد بودند خطر سرایت ویروس کرونا در سنین پایین کمتر است. اما احتمالا قرنطینه عمومی و فاصله‌گیری اجتماعی که باعث شده بود که کودکان کم‌سن مواجهه‌های اجتماعی بسیار اندکی داشته باشند، باعث سرایت کمتر ویروس بوسیله کودکان شده بود.

از طرف دیگر نوزادان و نوپایان احتمالا با احتمال بیشتری ممکن است بیماری را به والدین و مراقبانشان منتقل کنند، زیرا در تماس نزدیک با آنها قرار دارند.

البته هنوز خطر مرگ و بیماری‌ شدید هنوز در کودکان کم‌سن‌تر در مقایسه با کودکان در سنین بالاتر و بزرگسالان بسیار کمتر است. این بررسی به معنای آن نیست که کودکان بسیار کم‌سن در صورت عفونت کرونا با احتمال بیشتری می‌میرند، بلکه با احتمال بیشتری نسبت به آنچه تصور می‌رفت، ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند.

این بررسی در سال ۲۰۲۰ پیش از ظهور سویه‌ی دلتای کرونا انجام شده است، بنابراین پژوهش بیشتری برای درک خطر سرایت کرونا در پس‌زمینه این سویه‌ی جدید لازم است. این بررسی همچنین پیش از دسترسی به واکسن‌ها انجام شده است، در نتیجه همه اعضای خانوار واکسینه‌نشده بودند.

متخصصان کودکان می‌گویند یافته‌های این بررسی بر اهمیت راهبردهای موجود در کنترل شیوع کرونا در محل‌های نگهداری کودکان و مدارس از جمله فاصله‌گیری، تهویه خوب،پاک کردن مکرر و ماسک زدن تاکید می‌کند.

یافته‌های این بررسی همچنین اهمیت واکسیناسیون همه افراد بالای ۱۲ سال، به خصوص افرادی را که در اطراف کودکان کمسن هستند، نشان می‌دهد.

کد خبر 621174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha