همشهری آنلاین: حدود 150 شرکت‌کننده در مراسم یادبود در مسکو برای آنا پولیتکوسکایا (Anna Politkowskaja)، خبرنگار روس که اکتبر 2006 به قتل رسید، خواستار روشن شدن جزییات این پرونده شدند.

شبکه خبری «او ار اف» گزارش داد، سرگی سوکولوف، معاون سردبیر روزنامه مخالف «نوایا گازتا» که پولیتکوسکایا برای آن کار می‌کرد، گفت: «فقط درباره 15 تا 20 درصد این جرم تحقیقات انجام گرفته است.»

این خبرنگار جنایی روز گذشته 50 ساله می‌شد. در این گردهمایی که به همین مناسبت و تحت تدابیر شدید امنیتی برپا شد، بسیاری از گروه‌های حقوق‌بشری در مرکز پایتخت روسیه شرکت داشتند.

تحقیقات در مرحله پایانی
یکی از سازماندهندگان این همایش گفت: «ما قصد داریم یاد خبرنگاری باارزش را گرامی بداریم که نقشی قابل توجه را در حیات عمومی این کشور ایفا کرد.» پولیتکوسکایا که به خاطر گزارش‌های خبری‌اش از منطقه بحران‌زده چچن مشهور شد، در خانه‌اش در مسکو به ضرب گلوله به قتل رسید. قاتل او هنوز بازداشت نشده است.

یکی از سخنگویان دادستانی روسیه گفت: «تحقیقات در مرحله پایانی خود قرار دارد.» اما سوکولوف تاکید کرد: «ما خواستار مذاکراتی علنی هستیم تا به برگزاری علنی دادگاه بینجامد.» قوه قضاییه روسیه گمان می‌برد قاتل در اروپای غربی به می‌برد و برای همین خواستار معاضدت قضایی از کشورهای این حوزه شده است. در همین حال برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که کرملین در این قتل نقش داشته است.

کد خبر 62084

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز