یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جشنواره ملی فرهنگ‌ها با تقدیر از تمامی هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره، شنبه‌ 10 شهریور، به کار خود پایان داد.

گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره در 12 گروه موسیقی، 13 گروه حرکات آیینی و پنج گروه نمایش‌های محلی به مدت 3 روز در نقاط مختلف شهر تهران به هنرنمایی پرداختند که مورد توجه بسیاری از شهروندان تهرانی قرار گرفت.

براساس گفته دبیر این جشنواره پیشنهاد بین المللی شدن نخستین جشنواره ملی فرهنگ‌ها به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارائه شده است و به احتمال فراوان این جشنواره در دوره بعد با حضور هنرمندان بومی و آیینی کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

مهدی مختاری تصریح کرد: در طول سه روز برگزاری جشنواره 3660 دقیقه برنامه برای 24000 شهروند تهرانی اجرا شد که امیدواریم از سال آینده جشنواره از حالت ملی خارج شده و با ابعاد بین المللی اجرا شود.

مسجدجامعی: فرهنگ اقوام در تهران به حاشیه رانده نشود

احمد مسجد جامعی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگ‌ها گفت: کاوش در خرده فرهنگ‌های موجود در شهر تهران باعث شناسایی بیشتر اقوام ایرانی از یکدیگر خواهد شد و بدین وسیله همه گروه‌ها قومی در تهران در راستای مشارکت در زندگی شهری با یکدیگر تعامل  مثبت برقرار می کنند.

مسجد جامعی در ادامه با اشاره به اینکه زندگی در تهران متکی به زیر ساخت های فرهنگی است و این زیر ساخت ها در نهایت تبدیل به کیفیت زندگی خواهد شد افزود: مسئولان شهری باید به این نکته توجه کنند که تنوع قومی در تهران به حاشیه رانده نشود و همواره در متن زندگی مردم باشد زیرا تنها با این عامل می توان تهرانی شاد و آباد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری موفق نخستین جشنواره ملی فرهنگ ها مسئولان برگزاری این جشنواره را به توجه بیش از خد به ثبت و ضبط  ÷یشینه های عمیق آیین ها و موسیقی‌های محلی اقوام ایرانی فراخواند و تصریح کرد: تک تک روستا ها و شهر های ایران گنجینه هنرمندانی هستند که شناخت هن رایشان اکنون یکی از ضروریات به شمار می رود.

وی در پایان با اریه پیشنهادی به مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خواستار برگزاری بزگرداشت‌هایی برای حاج قربان سلیمانی و میرزا خلیفه قوسی 2 تن از هنرمندان فقید موسیقی نواحی ایران شد که با استقبال حاضران در این نشست و مسئولان این سازمان قرار گرفت.

کد خبر 62077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز