محققان به نشانه‌هایی از نقایص شناختی در افرادی که از کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند در مورد بیش از ۸۰ هزار نفر پی بردند.

3779290 (1).jpg

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از ساینس دیلی، تحقیقات محققان کالج کینگ لندن و دانشگاه کمبریج نشان داد افرادی که علائم کووید ۱۹‌شان شدیدتر بود در مجموعه‌ای از آزمایش‌های آنلاین در زمینه عملکرد در استدلال و مهارت حل مشکلات کمترین امتیاز را بدست آوردند.

تجزیه و تحلیل بیشتر داده‌ها نشان داد کسانی که از تهویه مکانیکی برای کمک به تنفس‌شان در بیمارستان استفاده شده بود بیشترین اختلال را در مهارت‌های شناختی داشتند.

آزمایشات آنلاین توسط نویسنده اول این مطالعه دکتر «آدام همشایر» درست قبل از شروع پاندمی برای آزمایش هوش بریتانیایی‌ها برای عموم مردم باز شده بود. در اوایل سال ۲۰۲۰، تیم مطالعه پرسشنامه‌ها را گسترش داد تا اطلاعات مربوط به عفونت کووید ۱۹، علائم تجربه شده و نیاز به بستری شدن در بیمارستان را جمع آوری کند.

اغلب بیماران بستری‌شده کووید علائم عصبی دارند

این مطالعه ارتباط بین نقص در عملکرد شناختی و شدت علائم تنفسی را نشان داد.

برای درک میزان نقص‌ها، محققان الگوی نمرات آزمون‌ها را با تغییرات شناختی که به دلایل دیگر رخ می‌دهد، مقایسه کردند. اثرات در بیمارانی که با تهویه مکانیکی بستری شده بودند، شبیه به میانگین زوال شناختی بود که طی ده سال پیری مشاهده شد و معادل تفاوت هفت نمره‌ای در ضریب هوشی بود.

همپشایر در ادامه افزود: «مطالعه ما جنبه‌های مختلف نحوه تأثیر کووید ۱۹ را بر مغز و عملکرد مغز بررسی می‌کند. در آینده، جمع آوری تصویربرداری مغز و آزمایش‌های شناختی با سایر اطلاعات در مورد سلامت روان و عملکرد روزمره بسیار ارزشمند خواهد بود.»

کد خبر 620712
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha