مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافری ۵۰ درصد کاهش یافته و با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا بسیاری از مسافران از سفر اجتناب می‌کنند.

اتوبوس مسافری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقر جوان با بیان اینکه هر لحظه که بخشنامه‌ای مبنی بر کاهش تعداد سفر به شهرهای پر خطر از جمله مشهد به ما ارائه شود به صورت کامل اجرا خواهیم کرد، افزود: در حال حاضر با همکاری مرکز مدیریت راه‌ها به صورت کامل رفت و آمد کامل ناوگان عمومی و خودروها را رصد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: میزان جا به جایی‌ و تعداد مسافران به نسبت سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و در هفته‌های گذشته هم این میزان جا به جایی بیشتر شده است.

باقر جوان تصریح کرد: رانندگان به صورت کامل از تمامی مصوبات و قوانین در بخش ناوگان جاده‌ای تمکین می‌کنند و در صورتی که تخلفی در این بخش صورت گیرد، توسط خود ستاد سازمان راهداری با راننده و همچنین شرکت حمل و نقلی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان تاکنون اخطاری در رابطه با کاهش فاصله گذاری اجتماعی به شرکت‌های حمل و نقلی و یا پایانه‌های حمل و نقلی داده نشده است، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت روزانه و ساعتی این موضوع را رصد می‌کند و تاکنون هیچ اخطاری به ما داده نشده است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: در حال حاضر رانندگان خود به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید بسیار زیادی دارند، اما در صورتی که تخلفی از این افراد و یا بخش‌ها سر بزند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

باقر جوان اظهار کرد: به صورت کامل تمامی ناوگان در مبدا و مقصد ضدعفونی می‌شوند و در صورتی که مسافری به ما اعلام کند که راننده در بین مسیر مسافری بدون دریافت کد ملی و یا خارج از ظرفیت فاصله گذاری اجتماعی سوار کرده، هم با خود راننده و هم با شرکت حمل و نقلی برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: به هیچ عنوان از تخلف راننده یا شرکت‌های حمل و نقلی در این حوزه چشم پوشی نمی‌کنیم و به صورت کامل در این بخش نظارت و رصد می‌کنیم.

کد خبر 620405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha