پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

با گرانی کاغذ کتابفروشی‌ها خلوت شد. البته برای کتابخوان‌ها با وجود گرانی کتاب یا امکان کتاب‌های صوتی و اپلیکیشن‌های کتابخوان، هیچ چیز جای کتاب کاغذی را نمی‌گیرد.

کتابفروشی

کتابفروشی‌های محلی هنوز مشتریان ثابت خود را دارد. کتابفروشـی «فردوســی» قدیمی‌ترین کتابفروشی شمیران است که به همت «محمدعلی نودهی» راه‌اندازی شد. او سال ۱۳۳۸ از خراسان به تهران آمد و مدتی در کتابفروشی به برادر همسرش «رضا ملکی» کمک کرد. کمی بعد در یکی از کتابفروشی‌های «عبدالرحیم جعفری» که از بزرگان نشر است مشغول به کار شد. محمدعلی نودهی سال ۱۳۴۰ ابتدای خیابان دربند، سمت بیمارستان شهدای تجریش امروز، یک مغازه کوچک ۲ در ۳‌متر گرفت و با محمد عرفانی شریک شد. حدود ۲ سال بعد آقای عرفانی می‌گوید با این کار چیزی‌گیر ما نمی‌آید و او به تنهایی کار کتابفروشی را ادامه می‌دهد.

در آن زمان محمدعلی نودهی هفته‌ای یک روز، معمولاً چهارشنبه‌ها برای تهیه و خرید کتاب به خیابان‌های جمهوری و انقلاب می‌رفت. مرحوم نودهی فعالیت خود را ادامه ‌داد تا سال ۱۳۵۵ که طرح تحول بیمارستان شهدای تجریش باعث شد ملک‌های اطراف بیمارستان تملک شود. مرحوم نودهی از این بابت نگرانی داشت که کجا می‌تواند مغازه‌ای بخرد تا کار کتابفروشی دوباره رونق بگیرد. بعد از بازدید از چند ملک در خیابان‌های ولی‌عصر(عج) و شریعتی در نهایت کتابفروشی فعلی در شمال غربی میدان تجریش را به‌صورت اقساطی ۳۵۰ هزار تومان خریداری می‌کند. «مهدی نودهی» پس از فوت پدرش راه او را ادامه داد و کتابفروشی را حفظ کرد. در قدیمی‌ترین کتابفروشی تجریش علاوه بر تازه‌های نشر، کتاب‌های کمک درسی، لوح فشرده، نوشت‌افزار و محصولات فرهنگی هم به چشم می‌خورد.

کد خبر 620267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha