مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس امسال ۶۰ مدرسه به مدارس ۲ نوبته تهران افزوده خواهد شد.

معلمان - مدرسه - کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه خبر، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: هم اکنون ۱۰ تا ۱۴ درصد مدارس شهر تهران یعنی چیزی حدود ۲۰۰ مدرسه دو نوبته هستند که این تعداد امسال به ۲۶۰ مدرسه خواهد رسید.

وی گفت: تراکم دانش آموزان در برخی کلاس‌های مدارس تهران از مرز ۴۲ نفر فراتر رفته که آموزش معلمان را در شرایط کلاس‌های حضوری با مشکل روبرو خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: منطقه ۲۲ شهر تهران نیاز به ۱۴۵ مدرسه دارد که هم اکنون تنها ۵۰ مدرسه در این منطقه دایر و قرار است طبق مصوبه شورای شهر سالانه ۲۰ زمین برای احداث مدرسه در این منطقه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

فولادوند گفت: امسال در این منطقه ۷ مدرسه را شهرداری تهران، ۷ مدرسه را خیرین مدرسه ساز و ۶ مدرسه را سازمان نوسازی مدارس خواهد ساخت.

وی افزود: افزایش تراکم دانش آموزان در مدارس حواشی شهر تهران و مدارسی که بافت قدیمی دارند بسیار حاد شده است و بنا داریم با فروش املاک مازاد آموزش و پرورش تعداد مدارس شهر تهران را افزایش دهیم و مدارس فرسوده را نیز به مدارس نو تبدیل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مرحله اول این طرح در منطقه ۱۰ آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شده و کلنگ احداث ۳ مدرسه ۲۰ کلاسه به زمین زده شده است.

فولادوند افزود: آموزش و پرورش شهر تهران ۳ ملک بسیار با ارزشی دارد که با فروش آن‌ها می‌تواند ۱۴۰ مدرسه فرسوده را تخریب و نوسازی کند.

وی گفت: ۳ سناریوی کلاس‌های غیر حضوری، نیمه حضوری و حضوری را برای مدارس شهر تهران در نظر گرفته ایم که با توجه به واکسینه شدن معلمان مدارس به صورت نیمه حضوری و یا حضوری شروع به فعالیت خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: احتمال دارد دروسی که نیاز به آموزش حضوری دارند به صورت حضوری و دروسی را که می‌توانیم با استفاده از فضای مجازی آموزش بدهیم به صورت مجازی برگزار کنیم.

فولادوند گفت: واکسیناسیون معلمان شهر تهران در حال انجام است و تا نیمه شهریور به اتمام خواهد رسید.

وی به شهریه مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: اگر شهریه مدرسه‌ای تاکنون اعلام نشده است باید مدیران این مدارس مبنای محاسبه را شهریه پارسال قرار دهند و بعد از اعلام شهریه جدید مابه التفاوت آن‌ها را از خانواده‌ها دریافت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدیران ۳ مدرسه غیر دولتی نشان (برند) شهر تهران را که شهریه اضافی دریافت کرده بودند توبیخ کردیم و به آن‌ها فرصت دادیم که مازاد شهریه را ظرف ۱۵ روز به خانواده‌ها برگردانند.

فولادوند به وضعیت معلمان مدارس شهر تهران اشاره کرد و افزود: امسال ۱۲ هزار معلم بازنشسته داریم و ۲ هزار و ۶۰۰ معلم جدید نیز به معلمان شهر تهران افزوده خواهند شد.

وی گفت: آموزش و پرورش شهر تهران امسال هیچ معلم حق التدریسی جذب نخواهد کرد و استخدام معلمان تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سؤال که خیلی از مدارس شهر تهران برای ثبت نام ظرفیتی نداشته و خانواده‌ها هنوز فرزندان خود را ثبت نام نکرده اند، گفت: خانواده‌هایی که تاکنون موفق به ثبت نام فرزندان خود نشده اند، می‌توانند با مراجعه به ستاد ثبت نام آموزش و پرورش منطقه محل سکونت، فرزندان خود را ثبت نام کنند.

فولادوند گفت: خانواده‌ها نگران نباشند. هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نخواهد ماند.

او درباره دانش آموزانی که موفق به قبولی در آزمون خرداد نشده اند هم گفت: این دانش‌آموزان در شهریور دوباره آزمون خواهند داد و بنابراین ما یک دوره ثبت نام هم در شهریور خواهیم داشت.

کد خبر 620254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha