شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: در حالی که بیش از چند روز به آغاز ماه مبارک رمضان باقی نمانده و مسئولان خبرهای متفاوتی از توزیع گسترده مواد پروتئینی در سراسر کشور و کاهش قیمت‌های بازار می‌دهند

عرضه محدود برخی از این فراورده‌ها تاثیری در کاهش قیمت‌های بازار نداشته و هر کیلوگرم مرغ تازه همچنان با قیمت بیش از 3هزارو100 تومان عرضه می‌شود.

همچنین از اواخر هفته گذشته قیمت هر کارتن تخم مرغ با افزایش 7 تا 8 هزار تومانی همراه بوده که این امر موجب شده‌است تا قیمت هر عدد تخم مرغ از 100 به 130 تومان افزایش یابد.

پیش از این مقرر شده بود تا مرغ تازه و منجمد از چهارشنبه هفته گذشته با قیمت 2هزارو 550 و 2 هزارو 300 تومان عرضه شود که هنوز این وعده اجرایی نشده و عرضه محدود برخی محصولات در بعضی میادین میوه و تره‌بار مانند جلال آل احمد نیز به شکل‌گیری صف‌های طولانی منجر شده است که با این روند به‌نظر می‌رسد وعده مسئولان برای عرضه نامحدود گوشت و کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ اجرایی نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شده بود تا مرغ و تخم مرغ در 80 غرفه میادین میوه و تره‌بار و واحدهای صنفی عرضه شود که کار عرضه مرغ از روز جمعه تنها در 35 غرفه آغازشده و با وجود اعلام آمادگی سازمان میادین برای عرضه این فراورده‌ها، دستگاه مباشر وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد پروتئینی خبر از تکمیل عرضه این محصولات تا پایان روز شنبه داده است.

حسین صفایی گفت: همچنین عرضه گوشت تنها در 50 غرفه آغاز شده و به تدریج تعداد غرفه‌ها افزایش خواهد یافت اما با توجه به افزایش بسیار شدید قیمت تخم مرغ، عرضه‌کنندگان تمایلی به عرضه تخم‌مرغ با قیمت مصوب هزارو 300 تومانی نداشته و این محصول کمتر توزیع می‌شود.

کد خبر 62025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز