شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

قیمت‌های مقایسه‌ای انواع دستمال کاغذی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند خبر‌های مربوط به افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت این محصول نسبت به زمان مشابه سال پیش را تایید می‌کند.

به گفته آگاهان بازار،گرانی دستمال کاغذی به علت افزایش قیمت مواد اولیه آن بوده است. اغلب این مواد  از کشور‌ اندونزی و با قیمت هر کیلو 1600 تومان وارد می‌شد. به گزارش ایسنا این مواد در سال جاری به قیمت هر کیلو 1950 تومان رسیده است.

این عامل به علاوه تورم کلی قیمت‌ها باعث شد تا شهروندان بسته‌های دستمال‌کاغذی را هم با قیمت‌های بالاتری نسبت به ماه‌های گذشته به خانه ببرند.

اما موضوع دیگری که در مورد دستمال‌ کاغذی قابل یاد‌آوری است ملاک کیفیت این محصول است.  اگر می‌خواهید از این پس دستمال کاغذی‌های باکیفیتی خریداری کنید باید بدانید این کالا از خمیر الیاف سلولزی تهیه شده و ترجیحا باید به رنگ سفید باشد(مگر در مواردی که نام کالا شناخته شده و دارای علامت استاندارد باشد).

به قول کارشناسان این عرصه، دستمال کاغذی باید کرپ‌شده( دارای چین و چروک ‌خوردگی‌های سطح) باشد.

این ویژگی به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می‌شود؛ به طوری که هنگام پاک کردن جسم خیس، دستمال بعد از نیم ساعت حالت اولیه خود را به دست می آورد.

راه دیگری که برای ارزیابی سلامت و کیفیت این محصول وجود دارد شامل «تست آب» است.

به وسیله این روش ساده دستمال کاغذی را در آب قرار می‌دهیم و چنانچه محصول، پودر یا تکه تکه شد، مشخص می‌شود که از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و برای ساخت آن از مواد شیمیایی زیادی استفاده شده است.

علاوه بر این دستمال‌ها باید فاقد پرز یا الیاف خرد شده باشند. بنابراین وجود هر نوع الیاف جدا یاسوراخ شده، لکه‌های رنگی و بالاخره سایر اجسام خارجی نشانگر ناسالم بودن و غیراستاندارد بودن آن است.

همچنین  در مقابل نور خورشید الیاف محصولات با کیفیت و استاندارد یکدست دیده می‌شوند.   

کد خبر 57785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز