کارایی مناسب فریزر یخچال به این معناست که نه تنها غذاها در یخچال سالم می مانند، بلکه طعم شان را خوب حفظ می کنند و می توانید تا مدت زمان مشخصی از آنها نگهداری کنید. با این حال فریزر یخچال می تواند قبض را افزایش دهد. همیشه برای نگهداری و مراقبت از یخچال و فریزر خود دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا این کار را خوب انجام دهید. 

image.png

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت سرویس و تعمیر یخچال را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک تعمیرکار یخچال در تهران باشید می‌توانید درخواست سرویس و تعمیر یخچال ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

دریچه های فریزر را باز نگه دارید

بسته های غذا را از سر راه دریچه های فریزر بردارید. این دریچه های کوچک به یخچال اجازه می دهند تا هوا را در فریزر به جریان بیندازد. بستن مسیر هوا در فریزر می تواند به نوسانات دما منجر شود. برای این که از جریان داشتن هوا مطمئن شوید چند دریچه و چند سانتی متر از اطراف آن را باز نگه دارید.

کویل کندانسور یخچال را تمیز کنید

راهنمای سنجاق برای  پیشگیری از نیاز به خدمات سرویس و تعمیر یخچال

زمانی که گرد و خاک روی کویل جمع شود کندانسور سخت کار می کند تا دمای فریزر را پایین نگه دارد. با تمیز کردن کویل کندانسور یخچال و فریزرتان خوب کار می کند. باید یکی دو بار در سال کویل کندانسور را بررسی کنید و برای این کار از دفترچه راهنما استفاده کنید. در مدل های جدیدتر کویل در جلو و پایین یخچال قرار می گیرد. در مدل های قدیمی کویل در پشت یخچال قرار دارد. برای این کار یخچال را از پریز بکشید، با قطعه مخصوص جاروبرقی گرد و خاک روی کویل کندانسور را تمیز کنید. بعد از این که از تمیز شدن کویل مطمئن شدید، پریز را به یخچال وصل کنید و آن را روشن کنید.

فریزر یخچال باید چقدر پر باشد؟

برای صرفه جویی در مصرف انرژی باید سه چهارم فریزر را پر کنید تا هوای سرد آن حفظ شود. در صورتی که فریزر خوب پر شده باشد بین مواد غذایی توی فریزر فضای اندکی مشاهده می شود و هوا گردش خواهد داشت.

به دمای استاندارد فر توجه کنید

در حالت استاندارد دمای فر باید صفر درجه باشد تا در بلندمدت مواد غذایی را نگهداری کند. حفظ دمای مناسب فریزر ضروری است چون در غیر این صورت مواد غذایی توی فریزر سریع خراب می شوند. اگر نتوانید دمای فر را پایین نگه دارید یا در را زیاد باز و بسته کنید، بهتر است برای بلندمدت مواد غذایی را توی فر نگه ندارید و آنها را فوری استفاده کنید. در صورتی که لازم است فریزر را پر کنید یا این که فریزر را زیاد باز و بسته می کنید باید فریزر جداگانه خریداری کنید. فریزر دوم می تواند مواد غذایی را در بلندمدت نگهداری کند. بنابراین مواد غذایی که قرار است زود به زود استفاده کنید را در فریزر یخچال خود بگذارید، و مواد غذایی که باید در بلندمدت نگهداری شوند را به فریزر انتقال دهید.

مطمئن شوید در یخچال خوب بسته شده است

برای امتحان یک اسکناس یا تکه کاغذ را بردارید. آن را لای در فریزر بگذارید تا بخشی از آن بیرون باشد. باید جوری آن را قرار دهید تا با بسته بودن در نتوانید راحت کاغذ را بیرون بکشید. اگر راحت تکان خورد و بیرون آمد پس باید واشر در را عوض کنید. در این صورت حتی اگر فریزر شما بدون برفک باشد باز هم در صورت وارد شدن هوا برفک ایجاد می شود.

همه چیز را در یخچال مرتب کنید

برای این که مواد غذایی بیرون نریزند بهتر است تمام مواد غذایی را در ظرف های دربسته قرار دهید. در ظرف ها را خوب ببندید و پلاستیک ها را گره بزنید و مطمئن شوید توی پلاستیک ها هوا نباشد. تاریخ خرید مواد غذایی را روی برچسب نوشته و روی بسته بچسبانید. در این صورت می دانید کدام مواد غذایی قدیمی تر هستند. آنها را در قسمت جلوتر قرار دهید تا زود مصرف شوند.

فریزر و یخچال را مرتبا تمیز کنید

راهنمای سنجاق برای  پیشگیری از نیاز به خدمات سرویس و تعمیر یخچال

اگر هفته ای یک بار قفسه ها، کف و دیواره های فریزر را خوب تمیز کنید متوجه می شوید دیگر کمتر لازم است تا به نظافت عمیق یخچال بپردازید و در زمان بندی تان صرفه جویی می شود. برای تمیز کردن فوری یخچال کاسه ای را از آب گم پر کنید و کمی شوینده توی آن بریزید. یک اسفنج نرم بردارید و کف، دیواره و قفسه های یخچال و فریزر را خوب تمیز کنید. از آنجایی که می توانید این کار را سریع انجام دهید لازم نیست تمام لوازم را بیرون بیاورید. به واشر در هم توجه کنید و تمام ذرات ریز روی آن را خوب تمیز کنید تا کاملا تمیز شود. ماهی یک بار فریزر را خالی کنید و تمام مواد غذایی را بررسی کنید. با این کار دیگر مواد غذایی مانده و فاسد توی یخچال نمی ماند. در صورتی که ظرف های غذا چکه کرده باشد می توانید با آب و شوینده آن را تمیز کنید. برای نظافت عمیق فریزر هر 2 تا 3 ماه یک بار این کارها را انجام دهید:


 

  • فریزر را خاموش کنید و محتویات آن را در یک ظرف یخ دار بگذارید تا خنک بمانند.
  • اگر فریزر شما کشو و قفسه دار آنها را توی سینک با آب و صابون بشویید. بعد بگذارید خشک شود.
  • یک پیمانه سرکه را با یک پیمانه آب در بطری مخلوط کنید. آن را توی فریزر خالی اسپری کنید و با دستمال یا اسفنج تمیز کنید. بگذارید محلول سرکه چند دقیقه خیس بخورد و لکه های سرسخت را تمیز کند. 
  • با دستمال تمیز سطل داخلی را خشک کنید. کشو و قفسه های تمیز را سر جای خود بگذارید. 
  • مواد غذایی را برگردانید و دوباره در را ببندید. 


 

کد خبر 620117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha