مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گذاشتن غذاهای فاسدشدنی در یخچال می‌تواند آن‌ها را برای مدتی برای خوردن ایمن نگه دارد، به شرطی که از یخچالتان درست استفاده کنید.

refrigerator

این نکات را درباره استفاده از یخچال در نظر داشته باشید:

- درجه حرارت یخچال را بین صفر تا ۴ درجه سلسیوس نگهدارید. قسمت فریزر یخچال باید دمای صفر درجه سلسیوس یا پایین‌تر داشته باشد. توجه داشته باشید که میکروب‌ها تا ۲ ساعت پس از قرار گرفتن در یخچال به رشد خود ادامه می‌دهند.

- همه تخم‌مرغ‌ها، گوشت، شیر، میوه‌ها و سبزی‌ها در یخچال در فاصله دو ساعت پس از خرید باید درون یخچال بگذارید. اگر هوا خیلی گرم باشد، این زمان را به یک ساعت کاهش دهید. غذاهایی را که برای مدت بیشتری خارج از یخچال مانده‌اند، دور بریزید.

- اگر باقیمانده‌های غذا را درحالی‌که هنوز گرم هستند، درون یخچال می‌گذارید، آن‌ها را در چند ظرف کوچک و کم‌عمق تقسیم کنید تا به سرد شدن سریع آن‌ها کمک شود.

- گوشت خام را در قفسه پایینی یخچال بگذارید. ترتیبی دهید که گوشت خام از سایر فراورده‌ها و غذاهایی که نیازی به ‍پختن ندارند، فاصله داشته باشد.

- هنگامی‌که می‌خواهید مواد غذایی را در چاشنی بخوابانید یا بگذارید یخ آن‌ها باز شود، بگذارید این کار در یخچال به‌تدریج انجام شود و آن‌ها را روی پیشخوان آشپزخانه نگذارید. علت این است که باکتری‌ها به‌سرعت می‌توانند در درجه حرارت اتاق تکثیر کنند.

چاشنی زدن به غذاها یا باز کردن یخ غذا با گذاشتن آن‌ها روی پیشخوان یکی از خطرناک‌ترین کارهایی است که در جریان پخت‌وپز غذا ممکن است انجام دهید.

Healthday

کد خبر 313598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha