سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

استفاده از انرژی بارها به عنوان یک میان‌وعده یا حتی مکمل ورزشی به علت دارا بودن پروتئین‌های فراوان، بسیار مفید است.

Protein - پروتئین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انرژی بارها آن دسته مکمل‌های غذایی هستند که با مواد غذایی سرشار از پروتئین غنی شده‌اند. استفاده از انرژی بارها به عنوان یک میان‌وعده یا حتی مکمل ورزشی به علت دارا بودن پروتئین‌های فراوان، بسیار مفید است. این محصولات در انواع شکلات و اسنک تولید شده و در بازار عرضه می‌شود.

شکلات‌هایی که پر از دانه‌های خوراکی مانند بادام، غلات غنی شده و … با روکش شکلات هستند جزو پروتئین بارهای پرطرفدارند که علاوه بر طعم خوبی که دارند به علت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. انرژی بارها سرشار از مواد مغذی هستند. باید توجه داشت بخش ضروری از یک رژیم سالم و متعادل نیستند و باید در مصرف آن دقت کرد.

این شکلات‌های پروتئین بار می‌توانند کالری، کلسیم، روی، ویتامین‌ها، اسیدفولیک و فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین کند، علاوه بر این ماندگاری طولانی دارند.

انرژی بار میان‌وعده‌ای پر کالری

این نکته در خصوص پروتئین بارها قابل توجه است که کالری بیش از حد انرژی‌بارها ممکن است منجر به افزایش وزن شود و یا این که قند موجود در برخی از آن‌ها به ویژه انواع کم قند یا کم کربوهیدرات می‌تواند باعث ایجاد نفخ و اسهال در برخی افراد شود.

مصرف انرژی بار برای چه افرادی مناسب است؟

پروتئین بارهای خوشمزه و مقوی در بین ورزشکاران طرفدارن زیادی دارد. مصرف این انرژی بارها بعنوان میان‌وعده برای تمام سنین بسیار مفید است. مصرف این انرژی بارها برای افرادی که به محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی و حبوبات حساسیت دارند و به هر دلیلی نمی‌توانند از این مواد غذایی استفاده کنند بهترین انتخاب برای تامین پروتئین مورد نیاز آن‌هاست.

طرز تهیه ۴ پروتئین بار خانگی در ۳۰ دقیقه

انرژی بارهای خانگی

تهیه انرژی بار خانگی یکی از راه‌های تهیه این خوراکی مغذی است. انرژی‌بارهای خانگی با مواد ساده و طبیعی مثل جو، خرما، کره، گردو، عسل و روغن نارگیل تهیه می‌شوند تا کربوهیدرات سالم و انرژی بدن شما را در طول روز تامین کنند.

این پروتئین بارهای خانگی از نمونه‌های بازاری ارزانتر هستند. همچنین میتوان مزه آن‌ها و محتویاتشان را باب میل خود، با چیزهای دیگر تغییر داد.

مدت زمان آماده سازی پروتئین بار خانگی تنها ۳۰ دقیقه است و به راحتی در این چند دقیقه می‌توانید یک پروتئین بار مغذی و خوشمزه داشته باشید.

پایه این پروتئین بارها خرماست. خرما به دلیل اینکه جزو شیرینی‌های فاقد قند مصنوعی است و مانند دیگر شیرینی‌جات مصنوعی نیست، آن را پایه‌ مناسبی برای این انرژی‌بارها می‌دانند.

► در ادامه طرز تهیه چند انرژی بار خنگی بسیار ساده را برای شما جمع آوری شده است:

انرژی بار کره بادام زمینی و شکلات

مواد لازم: ۱۲ عدد خرما، ۲۰۰ گرم جو دوسر، ۱ لیوان کره بادام‌زمین، ۱ فنجان تکه‌های شکلات، ۱ لیوان عسل، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم شده و کمی نمک.

طرز تهیه: تمامی مواد را باهم در غذاساز مخلوط و آسیاب کنید. سپس روی کاغذ مومی یا روغنی قرار داده و به صورت یک تکه بزرگ فشرده کنید. در نهایت به اندازه بارهای مورد نظر ببرید و در یخچال نگهداری کنید.

انرژی بار بادام

۱/۲ فنجان بادام درختی بو داده، ۱/۲ فنجان بادام هندی، ۱۶ عدد خرما، ۸ عدد انجیر و اندکی نمک و فلفل برای مزه‌دار شدن مخلوط کنید. در صورت نداشتن حساسیت از گرده گل یا زنجبیل هم می‌توان استفاده کرد.

پروتئین بار خانگی شکلاتی

۱/۲ فنجان بادام هندی، ۲۴ عدد خرما، ۲ قاشق چای‌خوری پودر شکلات، ۲ قاشق چای‌خوری شکلات تلخ، نمک و فلفل برای طعم‌دهی. تمامی مواد لازم در هر دستور را می‌توان طبق شیوه گفته شده در اولین دستور تهیه کرد.

انرژی بار خانگی (کربوبار)

۲ فنجان جو دوسر پرک شده، ۱/۴ فنجان خلال بادام هندی، ۸ عدد خرما، ۱/۴ فنجان کشمش، ۱/۴ فنجان کره بادام زمینی، نمک و فلفل برای طعم‌دهی.

طرز تهیه: شیره انگور و کره بادام زمینی را به آرامی در یک تابه حرارت دهید. خرما و کشمش را در غذاساز با یکدیگر مخلوط کرده، سپس تمامی مواد دیگر را به غذاساز اضافه کنید. همه مواد باید به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند، اما نباید کامل آسیاب شوند. سپس آن را با کاغذ روغنی هم بپوشانید و کمپرس کنید.

به ابعاد دلخواه ببرید در یخچال نگهداری کنید. ترکیبات این انرژی بارها را می‌توان با قدری سلیقه تغییر داد، اما باید متوجه تاثیر مواد غذایی و ارزش غذایی‌شان مختلف است.

کد خبر 619812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha