معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در دولت دوازدهم گفت: سند تربیت جنسی در مقطعی از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شد اما اکنون با تایید شورای عالی آموزش و پرورش به شورای عالی انقلاب فرهنگی بازگشته است.

تربیت جنسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در دولت حسن روحانی، در نشست شورای مشورتی کارگروه‌های معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دولت دوازدهم ضمن اشاره به کارگروه‌های این معاونت و قدردانی از فعالیت دبیران کارگروه‌ها، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ نفر صاحب نظر، متخصص و مشاور از طریق این کارگروه‌ها با معاونت زنان همکاری داشتند. با آیین‌نامه‌ای که تصویب کردیم اینها ذیل ستاد ملی زن و خانواده و یکی از ارکان مشورتی ستاد و دبیرخانه ستاد که در معاونت زنان هست، قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این آیین نامه یک وزن رسمی یا نیمه رسمی به کارگروه‌ها داد. سازو کاری از شوراهای هماهنگی تا کارگروه‌هایی که نظارت بر فعالیت‌ها داشته باشند؛ برای آن تعریف کردیم. احکام دبیران کارگروه‌ها توسط معاون رئیس جمهور صادر شد. مسئولیت رابطین نیز در آیین نامه تعریف شد و در چارچوب آن توانستیم مناسبات خوبی با کارگروه‌ها برقرار کنیم.

ابتکار با قدردانی از دبیران این کارگروه‌ها، تصریح کرد: امیدوارم این کارگروه‌ها در دولت بعدی باقی بمانند و دولت بعد از این کارگروه‌ها استقبال کند چراکه نقش کلیدی داشتند. برخی کارگروه‌ها در کمیته‌های ملی نماینده معاونت زنان بودند و از این بابت نقش آفرینی داشتند. امیدوارم دولت بعد قدر این فعالیت‌ها را بداند. برخی کارگروه‌ها نیز توانستند راهبری برخی پروژه‌ها بر عهده بگیرند و فعالیت‌های خوبی را تعریف و اجرا کنند که برایمان بسیار مهم بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری دولت دوازدهم در ادامه از کارگروه‌های هنر، آسیب‌ها، سلامت، ورزش، مطالعات زنان، خانواده، اقتصاد، کارآفرینی،  و... نام برد و یادآور شد: از جمله پرکارترین کارگروه‌هایمان کارگروه مطالعات زنان بود که نشست‌های ارزنده ای داشتند که از جمله آنها نشست‌های فقهی حقوقی بود. همچنین شورای فقهی حقوقی با راهبری خانم سجادی در کنار دفتر حقوقی معاونت در جهت تنظیم لوایح و پیشنهادات حقوقی ایجاد شد که انصافا کار ارزشمندی بود. این شورا ۱۷ نشست فقهی حقوقی در قم داشت که از تک تک اعضا و وکلا و... سپاسگزارم.

وی همچنین از کارگروه اقوام و مذاهب معاونت زنان نیز نام برد و گفت: این کارگروه بسیار کارگروه فعالی بود که هفته گذشته نیز نشستی در خصوص احوالات شخصیه زنان اهل سنت برگزار کرد که طی آن حدود پنج نفر از مولوی‌های اهل سنت در مورد موضوعات مهم زنان اهل سنت صحبت کردند و نشست مهمی بود. امیدوارم رویه تعامل با زنان اهل سنت و توجه به احوالات شخصیه این زنان و حقوق آنها از طریق مولوی‌های مناطق مختلف کشور در دولت آینده استمرار یابد که بسیار مهم است.

ابتکار افزود: در نشست هفته گذشته موضوعاتی مهم نظیر طلاق ثلاثه، کودک‌همسری، ارث و مسائل جدی دیگری مطرح شد. لازمه اینها کمک دولت برای حل و فصل مسائل و تبیین شرایط حقوق زنان اهل سنت است. در این برنامه پنج مولوی اهل سنت حاضر در نشست از استان‌های مختلف، مباحث حقوقی و احوالات شخصیه زنان اهل سنت را بررسی کردند.

ابتکار با اشاره به فعالیت‌ کارگروه‌های یادشده، گفت: ساختار معاونت محدود بود و علیرغم تمام تلاش‌هایی که کردیم به دلیل قوانین و مقررات محدود سازی شدید دولت و مخصوصا نهاد ریاست جمهوری که سیاست اصلی دولت را قرار داد، نتوانستیم توسعه تشکیلاتی دهیم ولی از طریق کارگروه‌ها توانستیم بخشی از خلأها و کمبودها را رفع کنیم.

وی با اشاره به اقدامات کارگروه سلامت معاونت زنان، گفت: این کارگروه به ویژه در بحث سند تربیت جنسی که سند بسیار مهمی برایمان بود اقدامات زیادی انجام داد. این سند در مقطعی از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شد اما شنیدم اکنون با تایید شورای عالی آموزش و پرورش به شورای عالی انقلاب فرهنگی بازگشته که مساله مهمی است.

کد خبر 619552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha