هیات‌امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران از محل ذخیره استراتژیک اقدام به ارسال فوری تجهیزات و ملزومات پزشکی مقابله با کووید-۱۹ برای بیش از ۱۲ استان‌ کرده است.

ونتیلاتور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، بلافاصله پس از اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به تجهیزات و ملزومات مقابله با کووید-۱۹ در شیوع پیک پنجم کرونا، دستگاه‌های سرمایه‌ای جدید همچون ونتیلاتور، مانیتور، دستگاه‌های کمک تنفسیBIPAP، انواع تخت‌ و تشک بستری، پمپ سرم، الکتروکاردیوگراف، الکتروشوک و سایر اقلام مراقبت‌های ویژه برای مراکز درمانی توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران تامین و به قید فوریت ارسال شده است.

در چند روز اخیر هیات امنای صرفه جویی ارزی اقدام به ارسال ۱۲۲ عدد ونتیلاتور ثابت و پرتابل و بیش از ۱۴۰ دستگاه مانیتور سانترال و ثابت، ۵۵ دستگاه کمک تنفسی، ۸۰ تخت ICU و  CCU، بیش از ۴۰۰ تخت و تشک بزرگسال به همراه ۳۴ عدد ساکشن، ۵۵ عدد پمپ سرم، ۱۷ الکتروشوک، الکتروکاردیوگراف و اتوآنالیزر کرده است.

در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز برای استان‌های اصفهان، گلستان، مازندران، بهبهان، هرمزگان، کرمان، زابل، بم، کرمان، زاهدان، جیرفت، سیرجان و تهران ارسال شده است و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از ابتدای شیوع کرونا تاکنون لحظه‌ای از ارائه خدمت دریغ نکرده و به صورت مداوم و حتی در روزهای تعطیل نیز تجهیزات مراکزی درمانی را تهیه و تامین کرده است همچنین روند خدمت رسانی با قدرت هرچه بیشتر ادامه و سایر استان‌ها نیز تجهیز خواهند شد.

طی یک ماه گذشته ۴۳ دستگاه اکسیژن ساز که ۲۵ عدد آن کانتینری و به عبارتی قابل حمل بوده و ۱۸ اکسیژن ساز ثابت به همراه ۱۵ مخزن اکسیژن مایع ۲۰ تن توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی برای مراکز درمانی تهیه و ارسال شده است.

کد خبر 619532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha