مجموع نظرات: ۱
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

فصل برداشت میگو در سال زراعی جاری از ۴۴ مزرعه فعال با سطح زیر کشت ۶۵۰ هکتار شروع شده و تا نیمه‌های شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

برداشت میگو

 به گزارش همشهری آنلاین، سواحل مکران به دلیل نزدیکی به خط استوا، شرایط مناسبی برای پرورش و تولید میگو دارد. نزدیک به ۸ ماه سال هوای این منطقه نسبتا گرم و مرطوب است و همین ظرفیت هم سبب شده تا نگاه‌ها و سرمایه‌ها برای آبزی پروری و به ویژه پرورش میگو به این منطقه جلب شود.

سایت‌های پرورش میگوی استان در یکی دوسال اخیر به دلیل وقوع سیل آسیب‌ها و خسارات زیادی دیدند، اما با نظارت اداره کل شیلات استان مشکلات برطرف و اکنون برداشت این آبزی پرطرفدار از سطح  ۶۵۰ هکتار از مزارع  استان آغاز شده است.

نگاه ویژه دولت به صنعت آبزی‌پروری استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار همشهری  آنلاین اظهار کرد: در طرح توسعه استان و سواحل مکران، دولت نگاه‌ ویژه‌ای به امر آبزی‌پروری و تولید میگو در منطقه داشته‌است.

ماندانا زنگنه بیان کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه شیلات ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و تنها ظرفیت‌های چابهار در این بخش نسبت به سایر استان‌ها بیشتر و بهتر است.

وی ادامه داد: ایجاد سایت‌های پرورش و تولید میگو توسعه این صنعت در سواحل مکران از اقدامات مهم دولت در مساله توسعه و رفع محرومیت‌زدایی از استان بوده است.

سرپرست معاونت اداره کل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار از آغاز برداشت میگوی پرورشی در ۶۵۰ هکتار از اراضی تحت کشت استان سیستان و بلوچستان در سال جاری خبر داد.

فرهاد کیخا در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: برداشت میگو از سایت شهید صنعتی گواتر از ۱۴ مرداد آغاز شده و امید است مطابق زمان‌بندی‌ها فصل زراعی میگوی پرورشی تا پانزدهم شهریورماه سال جاری با برداشت میگوهای پرورشی در کلیه مزارع استان به اتمام برسد.

کیخا افزود: در سال زراعی جاری تعداد ۴۴ مزرعه فعال با سطح زیر کشت ۶۵۰ هکتار، عملیات ذخیره‌سازی پست لاور را از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در مزارع پرورشی استان، پس از دریافت تأییدیه آماده‌سازی مزارع تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی آغاز شده و تا پایان خردادماه عملیات ذخیره‌سازی ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: با توجه به حساسیت کارشناسان دامپزشکی در اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای و نظارت‌های مستمر در تمامی مراحل پرورش از بررسی سلامت میگوهای مولد، تکثیر لارو تولیدی، ذخیره‌سازی لاروها تا زمان صید، خوشبختانه شاهد سومین سال بدون بروز رخداد بیماری لکه سفید و شروع برداشت میگو از مزارع سایت گواتر هستیم.

کد خبر 619335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha