پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
۰ نفر

پزشکان می‌گویند افزودن یک قطعه نوار چسب پزشکی به پل بینی در ماسک شیوه کم‌هزینه‌ای برای اطمینان از درست پوشیدن آن بوسیله مردم است.

MASK

به گزارش همشهری آنلاین پژوهشگران در بخش اورژانس بیمارستان اشکناری در شهر ایندیاناپولیس آمریکا ۱۲۳ بیمار را که بیماری وخیمی نداشتند را در یک بررسی شرکت دادند و به طور تصادفی آنها را به دو گروه تقسیم کردند، از یک گروه خواسته شد به طور معمول ماسک بزنند و به گروه دوم ماسک‌هایی داده شده بود که بخش پل بینی آن یک نوار چسب پزشکی محکم شده بود. بیماران می‌توانستند یا ماسک‌های خودشان را بزنند یا ماسک‌های که بیمارستان در اختیارشان می‌گذاشت.

یک ساعت بعد همه بیمارانی که ماسک نوارچسب‌دار داشتند، هنوز به درستی ماسک‌هایشان را زده بودند. در گروه شاهد (ماسک بدون نوار چسب)، ۳۱ درصد بیماران یا ماسکشان را برداشته بودند یا ماسک‌هایشان به درستی جلوی بینی و دهانشان را نمی‌پوشاند.

این پژوهشگران در مقاله‌شان در سالنامه‌های پزشکی داخلی نوشتند: «افزودن نوار چسب به ماسک میزان پذیرش خواسته ماسک زدن همیشگی بوسیله بیماران را بهبود می‌بخشد. این مداخل ارزان‌قیمت، ساده و کم خطر را می‌توان برای هر نوع ماسک بوسیله هر کدام از اعضای گروه مراقبت بهداشتی به کار برد تا از انتشار غیرضروری ویروس کرونا جلوگیری شود.»

کد خبر 619094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha