مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در گیلان خبر داد.

تخت های بیمارستانی

انوش دهنادی مقدم، معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از لحاظ آماری از تعداد بیماران کرونایی استان از اسفند ۹۸ پیشی گرفته است، به همشهری آنلاین افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی گیلان از تکنیک جدیدی در درمان بیماران کرونایی بهره‌گیری کردیم که طی آن تعدادی از بیماران درمان رمدسیور را از طریق سرپایی و در منازل خود دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری شده در استان به مرز ۱۵۰۰ نفر نزدیک شده است اضافه کرد: در این روش آن دسته از بیمارانی که اکسیژن خون پایین ندارند می‌توانند با دریافت داروهای مورد نیاز خود از طریق پذیرش سرپایی در بیمارستان‌ها، درمان خود را در خانه ادامه دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه روزانه ۱۰۰۰ مراجعه کننده سرپایی کرونا به مراکز درمانی و بیمارستانی گیلان داریم افزود: از این تعداد، ۶۰ درصد مراجعه کنندگان دارای تست مثبت هستند که منجر به بستری ۴۰۰ نفر از آنان در شبانه روز می‌شود. در حال حاضر نیز ۲۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

دهنادی مقدم در پاسخ به لزوم ایجاد بیمارستان صحرایی در کنار مرکز ۱۲۰ تخت خوابی لاکان رشت اظهار کرد: بیمارستان صحرایی قادر به ارایه خدمات تخصصی و مجهز به اکسیژن ساز و ونیلاتور نیست. اگر لازم باشد از ظرفیت درمانی ارتش و سپاه بهره می‌بریم.

کد خبر 618617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha