واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ سال به بالا از امروز در قم آغاز شد و دانشگاه علوم پزشکی روز گذشته رکورد تزریق واکسن را ثبت کرد.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سامانه سلامت برای ثبت نام شهروندان گروه سنی ۵۰ سال به بالا به منظور تزریق واکسن کرونا از امروز باز شد.

رئیس مرکز بهداشت قم امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان از افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون در این استان خبر داد و اظهار کرد: با راه اندازی سه مرکز واکسیناسیون فرهنگیان در میدان روح الله، مرکز پردیسان و مرکز امامزاده سید معصوم تعداد مراکز فعال واکسیناسیون در استان قم به ۸ مرکز افزایش یافته است.

سیامک محبی افزود: چند مرکز دیگر در حال آماده‌سازی و راه‌اندازی است تا روند واکسیناسیون شهروندان قم با سرعت بیشتری انجام شود.

وی از ثبت رکورد تزریق واکسن در قم خبر داد و افزود: روز گذشته نزدیک ۸ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است. البته استاندارد تزریق واکسن به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت ۷ تا ۱۲ هزار نفر در روز است که استان قم به حد پایین استاندارد رسیده است.

به گفته رئیس مرکز بهداشت قم، هنوز ۴۰ درصد گروه‌های هدف واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند.

محبی شرایط شیوع ویروس کرونا در قم را نامطلوب توصیف کرد و گفت: پیک پنجم شیوع کرونا در کشور در واقع پیک چهارم قم محسوب می‌شود. این پیک نسبت به تمام پیک‌هایی که در قم داشتیم سنگین‌تر است.

وی با ذکر برخی تفاوت‌های پیک فعلی با پیک‌های قبلی گفت: میزان تاب آوری سیستم بهداشت و درمان در این پیک به میزان روزهای اول شیوع کرونا نیست.

وی اظهار کرد: بین پیک‌های قبلی فاصله زمانی وجود داشته اما در پیک سوم و چهارم استان هیچ فاصله‌ای نبوده و میزان تاب آوری کم شده است.

محبی با انتقاد از عادی‌انگاری در جامعه بیان داشت: در پیک‌های قبلی وقتی شرایط استان قرمز اعلام می‌شد همراهی بیشتری را شاهد بودیم. اما اکنون وضعیت استان از نظر رعایت پروتکل‌ها افت بسیار شدیدی دارد.

به گفته رئیس مرکز بهداشت قم، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قم به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

کد خبر 618369

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha