سه اثر منبت کاری، جعبه و آینه دستی ساخت دست هنرمندان آذربایجان غربی به مرحله نهایی جشنواره بین المللی صنایع دستی راه یافت.

بازار کساد منبت‌کاری در آبیک

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های هنرمندان صنایع دستی آذربایجان غربی، هنرمندان استان توانسته اند در رشته های مختلف حضور پر رنگی پیدا کرده و در جشنواره های محلی، ملی  وبین المللی بدرخشند.

از جمله هنرهای صنایع دستی در دو سال گذشته افتخارات زیادی برای استان به همراه داشته هنرهای چوبی مانند منبت و معرق  است که که آذربایجان غربی در آنها حرفی برای گرفتن دارد و بیش از ۵ هزار نفر از  هنرمندان استان در این رشته‌ها مشغول به کار هستند.

معاون صنایع ‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در همین زمینه  با اشاره به موفقیتهای اخیر هنرمندان استان  از راهیابی سه اثر صنایع‌دستی استان به جشنواره بین‌المللی ایران خبر داد.

افسانه رنجبر با بیان این مطلب اظهار کرد: این سه اثر عبارت از پیکره اسب در رشته منبت متعلق به آرمان جلیلی و دو اثر جعبه و آینه دستی نقره‌ای در رشته ملیله نقره متعلق به نعمت احمدی هستند.

معاون صنایع ‌دستی اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان غربی افزود: این جشنواره از ۱۰ تا ۱۳ مرداد با حضور هنرمندان چندین کشور خارجی و داخلی در اصفهان در حال برگزاری است.

وی افزود: از دیگر بخش‌های این جشنواره می‌توان به اعطای نشان دست خلاق، معرفی پیشکسوتان صنایع ‌دستی، برگزاری نشست‌های تخصصی و نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول حمایت‌های این اداره کل از هنرمندان صنایع دستی همراه با اعطای تسهیلات کارآفرینی و ایجاد نمایشگاه های عرضه محصولات خواهد بود.

کد خبر 618354

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha