جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

سینما ماندانا، از جمله مراکز فرهنگی و تفریحی شهر تهران و در واقع، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین سینمای شرق پایتخت محسوب می‌شود.

سينما

همشهری آنلاین_مژگان محرابی: در برهه‌ای از زمان به دلیل جمعیت زیاد تماشاگران، شهروندان برای تماشای فیلم باید چند سٌانس انتظار را تجربه می‌کردند و حالا به زحمت افرادی برای دیدن فیلم به اینجا می‌آیند. با آنکه ۶۰ سال از ساخت و فعالیت سینما ماندانا می‌گذرد، اما این روزها ظاهر نونواری دارد چراکه چند بار بازسازی شده و آخرین بار اوایل دهه ۸۰ نوسازی شده است. به گفته اهالی محله، مالکان اولیه این سینما، «فریدون ایران‌پور» و «هوشنگ بهرامی» بودند. در بحبوحه انقلاب ساختمان سینما وضعیت خوبی نداشت و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای مدتی هم تعطیل شد.

از قرار معلوم تعطیلی سینما ماندانا ادامه داشته تا سال ۱۳۶۲ که ایرانپور و بهرامی مالکان سینما، آن را به فردی به نام «محمد قاصد اشرفی» واگذار کردند. از سال ۱۳۶۲ تا سال ۱۳۸۲، اشرفی همراه با ۳ شریک خود اینجا را اداره می‌کرد. سینما یک سالن داشت و فضای آن جوابگوی جمعیت تماشاگران نبود. از آن گذشته وضعیت ظاهری چشمگیری هم نداشت. با این حال، اغلب اهالی از روی ناچاری به تنها سینمای شرق تهران می‌آمدند. در سال ۱۳۸۲، اشرفی سهام شرکای خود را خرید و به تنهایی مالک سینما ماندانا شد. همین انگیزه‌ای شد تا بعد از تملک سینما، آن را که در زمره سینماهای درجه ۳ تهران بود بازسازی کند.

تغییر صورت گرفته به وضعیت نامناسب سینما پایان داد و اشرفی برای بازدهی بهتر و رفاه بیشتر تماشاگران، در کنار ۴ سالن فیلم، یک سالن تئاتر هم تعبیه کرد. در حال حاضر این سینما در کنار نمایش فیلم، ۷ روز هفته البته به جز شب‌های دوشنبه یک سئانس را نیز به نمایش تئاتر اختصاص می‌دهد. به روایت اهالی، این سینمای قدیمی شرق تهران در گذر ایام فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و برای بسیاری از ساکنان مناطق شرق پایتخت خاطره‌انگیز است.  

کد خبر 618279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha