همشهری آنلاین: پس از طی مراحل به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات، سینما تراس چاپلین سه شنبه ۱۸ بهمن ماه در فرهنگسرای بهمن بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی صولی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ و رئیس فرهنگسرای بهمن با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت سالن سینما تراس چاپلین با سقف متحرک گفت: سینما تراس چاپلین ۴۰۰ نفر ظرفیت را دارد و همچنین ظرفیت ۲۰۰ نفر هم برای سالن انتظار آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به بازسازی این سالن در طول مدت شش تا هشت ماه افزود: در دوره مدیریت پیشین فرهنگسرا، تلاش فراوانی برای بازسازی سینما صورت گرفت و ارتقاء سیستم ایمنی سالن و به روز رسانی امکانات و تجهیزات از جمله اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.

علاوه بر این جایگاه تماشاگران به صورت استاندارد طراحی و مشکلات دید در سالن برطرف شده است.

صولی سقف متحرک این سالن را از قابلیت‌های ویژه آن برشمرد و اظهار داشت: سقف سالن سینمایی چاپلین در قالب چهار قطعه متحرک طراحی شده که در مدت زمان دو تا سه دقیقه به صورت الکتریکی باز و بسته می‌شود.

وی به قابلیت اجرای برنامه‌های مختلف نظیر تئا‌تر و موسیقی در این سالن تأکید کرد و گفت: مبنای بازسازی سینما تراس چاپلین نمایش فیلم بوده اما در هنگام بازسازی، چند منظوره بودن سالن هم مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس فرهنگسرای بهمن به افتتاح این سالن در سال ۱۳۷۱ اشاره کرد و گفت: سینما تراس چاپلین میزبان برنامه‌های مختلفی از قبیل جشنواره فیلم رشد، چندین دوره جشنواره سینمای جوان و جشنواره فیلم فجر بوده و همچنین نوه چارلی چاپلین هم از این سالن بازدید کرده است.

وی به همکاری شهرداری منطقه ۱۶ برای بازگشایی این سینما تراس تأکید کرد و افزود: سینما تراس چاپلین به منظور زمینه سازی مناسب جهت استفاده بهینه از امکانات فضاهای فرهنگی هنری برای خدمت رسانی به شهروندان، ایجاد سرگرمی سالم برای اوقات فراغت شهروندان منطقه و اکران فیلم‌های روز در منطقه افتتاح می‌شود.

مراسم افتتاح این سینما تراس روز سه شنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۴ و با حضور جمعی از هنرمندان سینما، مدیران شهری و مسئولان فرهنگی در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

 

کد خبر 159452

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز