رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون کرونا در تهران با مشارکت سازمان اورژانس گفت: روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار واکسن کرونا به شهروندان تهرانی تزریق می‌شود.

واکسن کرونا - خبرنگاران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع این بیماری، انتقال افراد مبتلا به بیمارستان و همچنین ارائه خدمات اولیه مثل مایع درمانی و اکسیژن تراپی، توسط اورژانس به افرادی که در  قرنطینه خانگی بودند، انجام می‌شد.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اورژانس تهران چهار شهید مدافع سلامت داشته است. بعضی از این افراد، اواخر خدمت‌ خود را می‌گذراندند ولی پا پس نکشیدند و تا آخرین لحظه برای ارائه خدمت به مردم ایستادند.

وی با اشاره به مشارکت اورژانس تهران در تزریق واکسیناسیون عمومی کرونا گفت: تقریبا از ۱۰ روز پیش، طبق دستور دکتر نمکی وزیر بهداشت و دکتر کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور بر این شد که اورژانس تهران در روند واکسیناسیون کمک کند و به آن سرعت ببخشد. حدود ۱۷ مرکز واکسیناسیون را در تهران فعال کردیم. ۶ پایگاه خودرویی داریم که افراد می‌توانند با ماشین شخصی برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

صابریان گفت: ۱۱ مرکز نیز به صورت فردی به مردم در زمینه واکسیناسیون ارائه خدمت می‌کند. علاوه برآن ۵ اتوبوس آمبولانس، ۲ موبایل کلینیک و ۴ آمبولانس را فعال کردیم تا اگر در مرکزی تراکم جمعیت ایجاد شد، همکاران عملیات ویژه به سرعت وارد عملیات شوند تا از تراکم مراجعان و مدت انتظار کاسته شود. تا کنون همه اقدامات به خوبی انجام شده و سرعت واکسیناسیون بالا رفته است.

 رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به حجم بالای مأموریت‌های اورژانس تهران اظهار داشت: از ابتدای فرآیند شروع واکسیناسیون، اورژانس تهران آمادگی خود را در زمینه تزریق واکسن کرونا و ارائه خدمات اعلام کرد. اورژانس، سازمانی چابک و چالاک است و روزانه با تعداد زیادی مأموریت‌ روبه رو است. با توجه به ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی عملیاتی در تهران، روزانه تقریبا ۵هزار مأموریت صورت می‌گیرد. بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ هزار تماس را پاسخگو هستیم. حداقل ۴۰ درصد این تماس‌ها مشاوره کرونا است.

وی با بیان اینکه شرایط تحریمی باعث ایجاد مشکل در ورود واکسن واکسن به کشور و کند شدن روند واکسیناسیون شده بود، گفت: شرایط تحریمی ایران باعث شده بود که ورود واکسن کرونا به کشور، سخت باشد. اکنون تعداد زیادی واکسن وارد کشور شده و در حال توزیع است.

صابریان گفت: به نظرم هر تعداد واکسن که وارد کشور شود را می‌توانیم به سرعت تزریق کنیم. به جای اینکه واکسیناسیون ۲ میلیون نفر طی یک هفته انجام شود، می‌توان در ۴ روز انجام داد. تسریع در روند واکسیناسیون باعث افزایش روحیه در افراد جامعه می‌شود و فرد از نظر روانی و اجتماعی می‌تواند خدمات بهتری را به جامعه خود ارائه دهد.

صابریان با بیان اینکه روند ورود واکسن و تزریق آن بسیار خوب است، گفت: روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تزریق را در تهران انجام می‌دهیم. در صورت وجود واکسن، با ۲۴ساعته کردن مراکز خود قادر به افزایش تعداد تزریق به صورت شبانه‌روزی هم هستیم.

 رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: جامعه واکسینه شده از لحاظ اجتماعی و اقتصادی آرام‌تر هستند و کم‌تر دچار پیک‌های مختلف می‌شوند. تعداد زیادی از بیماران ما افرادی هستند که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند یا عوارض ناشی از کرونا را دارند. حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از ماموریت‌ها برای این افراد است که بار زیادی را برای اورژانس کشور ایجاد می‌کند. قطعا تسریع روند واکسیناسیون عمومی در جامعه، عوارض ناشی از کرونا را کم‌تر می‌کند و بار کاری ما را هم کاهش می‌دهد.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: پس از ورود کووید ۱۹ به کشور، همکاران ما بار مضاعفی را به دوش کشیدند. چون در فوریت‌های پزشکی، مکلفیم که در کوتاه‌ترین زمان، خدمات اولیه را به مددجو ارائه دهیم. پس از ورود کووید در اسفند ۱۳۹۸، استرس‌های مقابله با این بیماری بسیار زیاد بود و همکاران بنده بدون شناخت و اطلاعات دقیق به این بیماری، پای کار آمدند و به مردم خدمات ‌دادند.

کد خبر 618113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha