مرکز «واکسیناسیون خودرویی» در محله «وردآورد» راه‌اندازی شده است.

واکسن

همشهری آنلاین _ مهدی اسماعیل‌پور: این دومین مرکز تزریق واکسن خودرویی غرب تهران است که در حاشیه آزادراه تهران – کرج (شهید فهمیده) فعالیت می‌کند. با راه‌اندازی این مرکز اهالی محله وردآورد و محله‌های اطراف دسترسی آسان‌تر و سریع‌تری به مراکز واکسیناسیون پیدا کرده‌اند. در ادامه بیشتر با این مرکز و خدماتی که ارائه می‌دهد، آشنا می‌شویم.

  •  واکسیناسیون از صبح تا عصر

«عباس محمودی»، مسئول کمپ واکسیناسیون وردآورد، درباره ساعت فعالیت این مرکز به همشهری محله می‌گوید: «ازساعت ۷ صبح در این مرکز مستقر می‌شویم و پس از آماده‌سازی وسایل و امکانات از ساعت ۸ عملیات واکسیناسیون را آغاز می‌کنیم و تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه پذیرش داریم. ساعت ۱۸ دوباره همه وسایل و لوازم را جمع‌آوری می‌کنیم و از این مرکز می‌رویم. در محدوده غرب تهران به جز مرکز ما، تنها یک مرکز خودرویی دیگر وجود دارد که در بوستان «جوانمردان» قرار دارد.»

پشت فرمان واکسن بزن
عباس محمودی/ مسئول کمپ واکسیناسیون وردآورد
  •  با خودرو به این مرکز بروید نه پیاده

مسئول کمپ خودرویی وردآورد به شهروندان توصیه می‌کند که بهتر است به‌صورت پیاده و بدون خودرو به این مرکز مراجعه نکنند: «اینجا یک مرکز واکسیناسیون خودرویی است و مراجعه سرپایی و پیاده نداریم. همه با خودرو مراجعه می‌کنند و با خودرو در صف انتظار می‌مانند. در اینجا امکانات لازم برای اسکان و ارائه خدمات سرپایی از جمله میز و صندلی و سایه‌بان برای نشستن و در صف انتظارماندن افراد فاقد وسیله نقلیه وجود ندارد. چون یک کمپ جاده‌ای است. بنابراین مراجعه‌کنندگان در این مرکز باید با خودرو حضور پیدا کنند و اگر پیاده باشند، با توجه به طولانی بودن زمان انتظار دچار مشکل می‌شوند. به‌ویژه صبح هنگام که هم ترافیک وجود دارد و هم تعداد مراجعه‌کنندگان بسیار است.»

پشت فرمان واکسن بزن

  •  واکسیناسیون ۴۰۰ نفر در روز

محمودی می‌گوید در این مرکز روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از شهروندان واکسینه می‌شوند: «فعالیت این مرکز از اول مردادماه آغاز شده است. البته اگر تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش یابد، باز هم می‌توانیم به مردم خدمات واکسیناسیون ارائه کنیم. چون ظرفیت و امکانات کافی برای این منظور وجود دارد.»مسئول کمپ وردآورد می‌افزاید: «در حال حاضر در این مرکز واکسن «سینوفارم» ساخت کشور «چین» تزریق می‌شود، اما نوع واکسن ثابت نیست و به احتمال زیاد چند روز دیگر که این واکسن‌ها به پایان برسد، واکسن دیگری به مرکز ارسال کنند. گویا قرار است محموله جدید واکسن «آسترازنکا» از «ژاپن» وارد کشور شود و در نوبت بعدی این نوع واکسن را تزریق خواهیم کرد.»

  •  اینجا تنها دوز اول واکسن تزریق می‌شود

مدیر واکسیناسیون خودرویی ورد آورد می‌گوید تنها دوز اول واکسن در این مرکزترزیق می‌شود و شهروندان برای دریافت‌دوز دوم مراجعه نکنند: «تاکنون بازه زمانی برای فعالیت این مرکز مشخص نشده است و ما فعالیت خود را تا هر زمانی که برنامه واکسیناسیون در کشور انجام می‌شود، ادامه خواهیم داد. بنابراین تنها افرادی که گروه سنی‌شان اعلام شده و نوبت اولشان است می‌توانند برای واکسیناسیون به این مرکز مراجعه کنند.»

  •  چند نکته مهم برای واکسیناسیون

 پیش از مراجعه به مراکز واکسیناسیون باید چند نکته را بدانید و به آنها توجه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید: «افرادی که برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند باید نکاتی را رعایت کنند. نخست اینکه نباید تب داشته باشند. مراجعه‌کنندگان اگر حساسیت غذایی یا دارویی دارند، باید به مسئولان تزریق بگویند. اگر افراد «کرونا» گرفته‌اند باید یک ماه پس از بهبودی کامل برای تزریق واکسن اقدام کنند. هم‌چنین اگر افرادی دارای بیماری زمینه‌ای یا مزمن مانند سابقه فشارخون یا دیابت هستند باید به مسئولان اطلاع دهند.»

  •  بهتر است پس از دریافت پیامک مراجعه کنید

محمودی می‌گوید در این مرکز به همه شهروندانی که مشمول دریافت واکسن هستند، خدمات ارائه می‌شود. اما بهتر است تنها کسانی که پیامک دریافت واکسن در این مرکز برایشان ارسال شده است، مراجعه کنند: «بیشترمراجعه‌کنندگان ما افرادی هستند که برای تزریق واکسن ثبت‌نام کرده‌اند و پیامک برای آنها ارسال شده است. البته افرادی هم که گروه سنی‌شان اعلام شده است اما هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند هم می‌توانند به مراکز واکسیناسیون از جمله این مرکز مراجعه کنند. اما مراحل کار واکسیناسیون آنها مقداری سخت‌تر و زمان‌برتر خواهد بود. افراد مراجعه‌کننده بهتر است پیامک لوکیشن‌ داشته باشند. وقتی ثبت‌نام می‌کنید در ابتدا پیامک ثبت‌نام برایتان ارسال می‌شود. پس از این پیامک، پیامک دیگری برایتان ارسال می‌شود که نشانی مرکز تزریق واکسن را به شما اعلام می‌کند و باید به آن توجه کنید. مسئولان مربوطه هم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که شهروندان به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون به محل سکونت‌شان مراجعه کنند. در انتها از شهروندان می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.»

پشت فرمان واکسن بزن
علی کیومرثی/ مدیر گروه جهادی شهدای وردآورد
  •  راه‌اندازی مرکز با پیگیری گروه جهادی و شورایاری محله

«علی کیومرثی»، مدیر گروه جهادی «شهدای وردآورد» و از فعالان اجتماعی محله، درباره راه‌اندازی این مرکز می‌گوید: «راه‌اندازی این مرکز تزریق واکسن که در آزادراه تهران – کرج، جنب پمپ بنزین وردآورد افتتاح شده است از طریق مرکز بهداشت غرب تهران پیگیری کردیم و مسئولان اورژانس تهران، جایگاهی را به این موضوع اختصاص دادند و شرایط برای تزریق واکسن فراهم شد. از پیش، در وردآورد مرکزی برای تزریق واکسن وجود داشت، اما هنگامی که واکسن در کشور محدود شد، براساس دستور وزارت بهداشت، برخی مراکز تجمیع شدند، و این مرکز نیز جمع‌آوری شد. با پیگیری‌های گروه جهادی شهدای وردآورد و شورایاری محله و با مراجعه بسیار به مرکز بهداشت غرب تهران، در نهایت این مرکز از سوی اورژانس تهران افتتاح شد.»

  •  به دنبال راه‌اندازی دوباره مرکز واکسیناسیون سرپایی محله

کیومرثی از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی دوباره مرکز واکسیناسیون در محله وردآورد خبر می‌دهد: «در تلاش هستیم تا مرکز تزریق واکسن وردآورد دوباره بازگشایی شود. این مرکز ابتدا در گلزار شهدای وردآورد قرار داشت و سپس به مرکز بهداشت محله انتقال یافت و در نهایت به تعطیلی انجامید. درخواست مردم محله این است که این مرکز در وردآورد دوباره راه‌اندازی شود. اگر این مرکز واکسیناسیون بازگشایی شود، اهالی دیگر مجبور نمی‌شوند تا برای واکسن زدن به نقاط دوردست بروند. البته بازگشایی این مرکز به معنای جمع‌آوری مرکز واکسیناسیون خودرویی نیست و خودروهای گذری که از آزادراه گذر می‌کنند و شهروندانی که وسیله نقلیه دارند می‌توانند در آن مرکز واکسن بزنند.»

  • در سرای محله تست رایگان بدهید

 نشانی سرای محله باشگاه نفت:
بلوار اصلی تهرانسر، ضلع شمال میدان کمال‌الملک، جنب بوستان نرگس
 نشانی سرای محله شهرک استقلال:
بلوار دکتر عبیدی، داخل بوستان استقلال

کد خبر 618041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha