دو سازمان تخصصی پزشکی آمریکا که بر مراقبت از زنان باردار متمرکز هستند، دستورالعمل جدیدی را منتشر کرده‌اند که خواستار واکسیناسیون همه زنان باردار در برابر کرونا شده است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از GMA این توصیه‌های جدید انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) و «انجمن پزشکی مادری-جنینی» (SMFM) در هنگامی اعلام می‌شود که آمریکا با پوشش میزان پایین واکسیناسیون و اوج‌گیری تابستانی موارد کووید-۱۹ به علت شیوع سویه‌ی واگیرتر دلتا مواجه است.

دکتر مارتین جی تاکر رئیس ACOG در بیانیه‌ا در این باره می‌گوید: «این سازمان واکسیناسیون زنان باردار را توصیه می کند، به این علت که ما بر مبنای ده‌ها گزارش اشخاص شواهد مبنی بر بی‌خطر و موثر بودن واکسن کرونا در بارداری را درست داریم و به این علت که می‌دانیم عفونت کووید-۱۹ زنان باردار را در معرض خطر عوارض شدید قرار می‌دهد...زنان باردار باید اطمینان داشته باشند که تزریق واکسن کرونا نه تنها باعث محافظت آنها می‌شود، بلکه خانواده‌ها و جوامعشان را هم محافظت می‌کند.

هم ACOG سازمانی  که بیش از ۶۰۰۰۰ متخصص زنان و زایمان در آمریکا در آن عضویت دارند و هم SMFM سازمانی جهانی  که بیش از ۵۰۰۰ پزشک، دانشمند و متخصص بهداشت زنان در آن عضویت دارند، قبلا نیز توصیه کرده بودند که زنان باردار باید به واکسن دسترسی داشته باشند و و درباره تزریق واکسن با پزشکان مشورت کنند.

دکتر ویلیام گروبمن، رئیس SMFM نیز در بیانیه‌ای با اعلام توصیه جدید گفت: «واکسیناسیون کووید-۱۹ بهترین روش برای کاهش عوارض مادری و جنینی عفونت کووید-۱۹ در زنان باردار است.» و نیز یادآور شد که تزریق واکسن‌های کرونا پیش از بارداری، در طول بارداری و پس از آن بی‌خطر است.

از طرف دیگر داده‌های منتشرشده بوسیله مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که زنان باردار نسبت به افراد غیرباردار در صورت ابتلا به کووید-۱۹ در معرض خطر بیشتر «بستری شدن بخش مراقبت‌های ویژه، نیاز به تهویه مکانیکی، استفاده از ریه مصنوعی (اکسیژن‌رسانی غشایی خارج بدنی) و مرگ هستند.»

کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند که زنان باردار چه واکسینه شده و چه واکسینه نشده باید همچنان اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن، فاصله‌گیری جسمی و شستشوی دست را رعایت کنند.

کد خبر 617946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha