طرز تهیه فرنی با نشاسته بسیار راحت است و شما می‌توانید این دسرخوشمزه را در وعده صبحانه خود نیز قرار دهید. در این مطلب با طرز تهیه فرنی با نشاسته آشنا می‌شوید.

فرني - تغذيه - آشپزي

به گزارش همشهری آنلاین، فرنی از جمله دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. طرز تهیه فرنی با نشاسته بسیار راحت است و شما می‌توانید این دسرخوشمزه را در وعده صبحانه خود نیز قرار دهید. 

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته

نشاسته یک پیمانه
شیر ۴ پیمانه
گلاب یک پیمانه
شکر یک پیمانه
هل خرد شده یک قاشق غذاخوری

دستور تهیه فرنی با نشاسته

۱- در مرحله اول نشاسته‌ها را در یک کاسه بریزید و یک پیمانه آب به آن اضافه کنید و سعی کنید آن را حل کنید. کمی طول می کشد اما سعی کنید با حوصله این کار را انجام دهید.

۲- بعد از حل شدن نشاسته در آب، آن را به همراه ۲ پیمانه شیر در یک قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و خوب آن را با یک ملاقه هم بزنید تا نشاسته کلوخه‌ای و گلوله‌ای نشود. در ادامه ۲ پیمانه شیر باقیمانده را به به آرامی و کم کم به قابلمه اضافه کنید و مدام آن را هم بزنید.

۳- بعد از اضافه کردن باقیمانده شیر به قابلمه نوبت به اضافه کردن گلاب، شکر و هل خرد شده به مواد است. بعد از اینکه غلظت فرنی به اندازه دلخواه رسید آن را در یک کاسه زیبا بریزید و با دارچین، مغز پسته و گل محمدی خشک شده تزیین کنید.

چند نکته برای تهیه فرنی

۱- توجه کنید تا زمانی که فرنی کاملا خنک نشده در یخچال نزارید چون آب می‌اندازد.

۲- می‌توانید به جای شکر از نبات نیز استفاده کنید.

۳- هل را پوست بکنید و دانه‌های هل را جدا کنید.

منبع: okala

کد خبر 617890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha